کوچه گردان عاشق در خميني شهر

ارسال در ایثار و شهادت

 

ali1122چند نفر از شما این نام را شنیده اید؟ چه تصوری از این چند واژه دارید؟ برداشتتان از تیتر این خبر چه می تواند باشد؟

 

آنچه می خوانید حاصل گفتگو با سه تن از مسؤولان یکی از جمعیت های استان اصفهان است:

جمعیت امداد دانشجویی امام علی(ع) یک سازمان مردم نهاد و دانشجویی – مردمی است که فعالیتش را از سال 1387 و از دانشگاه صنعتی شریف، با هدف کاهش معضلات اجتماعی و امداد رسانی به نیازمندان به خصوص کودکان و زنان آغاز کرده است.

آغاز فعالیت این جمعیت دراستان اصفهان از سال 1388 بوده و می توان گفت دانشجویان تمامی دانشگاه ها در این امر سهیمند.

از جمله افتخارات دانشجویان عضو این نهاد، برگزاری آیین های مختلف به منظور برآورده کردن آرزوهای کودکان مناطق محروم اصفهان، حمایت از نوجوانان حاضر در کانون اصلاح و تربیت، برگزاری طرح تدریس در مدارس در ایام امتحانات، برگزاری کلاسهای فرهنگی – هنری در مناطق محروم است.

این جمعیت سال گذشته با جمع آوری و پرداخت مبلغ 60 میلیون تومان یک نوجوان را از اعدام نجات دادند.

و اما از دیگر فعالیت های این گروه که نام آن سرتیتر خبر ماست برگزاری "آیین کوچه گردان عاشق" است که همه ساله هم زمان با ماه مبارک رمضان و شبهای قدر (19 تا 21 رمضان) به یاد حضرت علی(ع) برگزار می شود. این مراسم که جنبه نمادین دارد با تأسی از شیوه عملی حضرت علی (ع) در سر کشی شبانه به نیازمندان، کودکان یتیم و بی سرپرست و تهیه مایحتاج مورد نیازشان در شب شهادت ایشان و به یاد شان کیسه هایی را به در خانه محرومان می برند.

کوچه گردان عاشق در حقیقت بیانیه عملی دانشجویان و مردم دوست دار و عاشق علی (ع) و عدالت است و این کمک ها  نشان ارادتمندی مردم،صاحبان شرکت ها و کارخانه جات.

این جمعیت از آغاز فعالیتش در اصفهان (از سال 1388) تاکنون حدود 1000 نفر عضو عادی و بیش از 80 عضو فعال را جذب کرده که  توانستنددر سال گذشته به 400 خانواده محروم 400 کیسه تحویل بدهند. (کیسه ها حاوی مواد غذایی، بسته های فرهنگی و بسته های بهداشتی) که سهم خمینی شهر در سال گذشته 30 خانوار از دومنطقه آدریان و کهندژ بود.

شما هم می توانید عضو این جمعیت شوید. تمامی دانشجویان در تمامی دانشگاه های استان با مراجعه به سایت و وبلاگ جمعیت:

WWW.SOSAPORERTY.ORG

WWW.IMAMALI-ESF.BLOGFA.COM

شماره رابط طرح: 09139653067

اصفهان، طوقچی، روبروی ترمینال باقوشخانه، خانه جوان