اختتامیه نخستین جشنواره شعر سراسری رهاتر از پرواز

ارسال در ایثار و شهادت

آیین اختتامیه نخستین جشنواره شعر سراسری رهاتر از پرواز به همت کنگره سرداران و 2300 شهید شهرستان خمینی شهر و با اجرای سعید بیابانکی 9 آبان ماه در سالن سینما فرهنگ برگزار شد.


به گزارش خبرنگار فرصت، فراخوان این جشنواره چندی پیش با موضوعاتی چون ایثار و شهادت، دفاع مقدس در آیینه عاشورا، مدافعان حرم، استکبارستیزی و در بخش ویژه با موضوعات شهدای شاخص و مفاخر شهرستان خمینی شهر منتشر شد. در پایان زمان مقرر و تمدید 10 روزه این فراخوان تعداد 1016 اثر از 354 شاعر ارزشی از داخل و خارج کشور با موضوعات پنج گانه جشنواره به دست دبیرخانه کنگره شهدا رسیده که پس از دو دوره داوری فنی و تخصصی، تعداد 15 اثر را به عنوان آثار برتر و برگزیده و تعداد 57 اثر از 54 شاعر فرهیخته را نیز جهت انتشار در دفتر شعر " رهاتر از پرواز " انتخاب گردیده است. داوران این بخش کنگره حسین عبدالوند، محمدحسین صفاریان، محسن نیکنام، مطهره عباسیان والهام عمومی و دبیر کنگره فتح اله حدادیان می باشند.


در این مراسم مهندس پورکاظم ضمن عرض خیر مقدم خدمت میهمانان و شاعران انقلابی گفت: این جشنواره اولین فعالیت هنریست که کنگره در سطح کشور انجام داده است و به حمد اله با استقبال خیلی خوبی روبرو شد. وی در ادامه افزود: فعالیت های کنگره شهدا کار خودجوشی بوده که توسط دوستان همرزم شهدا در سال 85 شروع شده و تا به امروز 11 سال است که در حوزه معاونت نشر و پژوهش فعالیت دارد.


برگزیدگان این جشنواره پویا اقرایی از خوزستان، مریم پیری از قم، مصطفی توفیقی از مشهد، حسین حاجی هاشمی از خمینی شهر، احمد رضا خان احمد از اصفهان، میثم داوودی از قم، شهریار شفیعی از تبریز، سید علیرضا شفیعی از اهواز، محمد شفیعی فر از قزوین، پیمان طالبی از رشت، نازنین مریم عمارلو از نیشابور، محمد حسین ملکیان از اصفهان، سید مجید موسوی از اصفهان، محمد حسین مهدویان از قم، سمیه یزدی از خمینی شهر می باشند.


گفتنی است که این برنامه با اجرای زیبا و دلنشین شاعر پرآوازه و مطرح کشوری سعید بیابانکی ادامه یافت. همچنین از میهمانان این کنگره می توان به عباس شاهزیدی ( خروش) از اصفهان و احمد شهریار از پاکستان اشاره کرد.


شعرخوانی شاعران برگزیده و میهمانان، اجرای کلیپ ها و نماهنگ هایی با موضوع شهدا و شهادت همچنین اجرای زیبای دو خواننده انقلابی از برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.
در پایان مراسم از برگزیدگان و دست اندرکاران جشنواره و داوران با اهدای تندیس جشنواره و لوح یاد بود و جوایز نقدی تقدیر و تشکر به عمل آمد.