افتتاحیه اجلاسیه شهدا

ارسال در ایثار و شهادت

افتتاحیه اجلاسیه دو هزار و 300 شهید شهرستان با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار سلامی جانشین کل سپاه پاسداران، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقامات کشوری و لشکری برگزار شد.

در این مراسم رئیس مجلس شورای اسلامی با نکوهش دنیاطلبی و زندگی سلطنتی گفت: زمانی اسلام تا اندلس پیشرفت کرد ولی روحیه دنیاطلبی و زندگی سلطنتی باعث شد از تفکر اصیل دور شوند.


وی با بیان اینکه توحید اساسی ترین محور دستورات اسلامی است افزود: شهدای ما برای اقامه توحید و نفی شرک عازم جبهه ها شدند.
لاریجانی به مسائل منطقه ای اشاره کرد و گفت: نمی توان باور کرد بیش از 60 کشور به فرماندهی آمریکا در سوریه جمع شده اند ولی توان مقابله با داعش را ندارند.
دکتر لاریجانی خمینی شهر را زادگاه علمای بزرگ دانست و تاکید کرد: با این وجود فاصله اقتصادی خمینی شهر با اصفهان زیاد است و جا دارد در این زمینه راهکارهایی اندیشیده شود.
در این مراسم، سردار سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران با بیان اینکه شهدا به ما ثابت کردند با دست خالی می توان کارهای بزرگی انجام داد، گفت: امنیت امروز کشور ما مرهون خون شهداست و شهدا زمینه ساز تمدنی نوین شدند.

وی افزود: امروز جغرافیای انقلاب اسلامی از کرانه های دریای سرخ تا شرق مدیترانه گسترش یافته است و این موفقیت ها مرهون خون پاک شهداست.
سلامی با بیان اینکه دو هزار و 300 شهید شهرستان خمینی شهر افتخار این شهر و افتخار کشور هستند ادامه داد: شهیدان هر دیار نشان دهنده اخلاص، ایمان، تعهد و فداکاری آن دیار است و خمینی شهر در این زمینه باید به خود ببالد.


آیت الله رحیمی دبیر شورای سیاستگذاری اجلاسیه شهدا دیگر سخنران این مراسم بود. وی با اشاره به پیام شفاهی مقام معظم رهبری به این اجلاسیه گفت: ایشان در این پیام تاکید کردند سلام مرا به همه حضار و مدعوین به ویژه مردم شریف خمینی شهر برسانید و از ایشان تشکر کنید.


وی با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی از هر 92 نفر خمینی شهری یک نفر جان خود را در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرد، گفت: خمینی شهر شهر شهید اشرفی، شهید نواب صفوی و شهر دو هزار و 300 شهید والامقام است.


امام جمعه با اشاره به وضعیت شهرستان گفت: درست است که خمینی شهر، شهر خیرین بزرگ است ولی با این حال محرومیت دارد و لازم است مسوولان کشور و استان خمینی شهر را ویژه ببینند و برای حل مشکلات آن از قبیل بیکاری، بافت فرسوده و ... راهکاری بیندیشند. 

 

سردار سلیمانی فرمانده سپاه صاحب الزمان نیز ضمن خیرمقدم گویی به حضار تاکید کرد: هدف از برگزاری این اجلاسیه ها، تبیین راه و سیره شهدای عزیز و تعمیق بخشی به فرهنگ شهادت است و در این راستا دوستان ما در کنگره شهدا زحمات زیادی کشیدند.


رونمایی از کتاب های منتشر شده کنگره شهدا، رونمایی از تمبر یادبود اجلاسیه، پخش کلیپی ویژه زندگانی آیت اله اشرفی، اجرای زنده سرود خمینی شهر از دیگر برنامه های افتتاحیه اجلاسیه شهدا بود.
گفتنی است اجلاسیه شهدا تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.