درخواست دیدار با مقام معظم رهبری را داریم

ارسال در ایثار و شهادت

جلسه شورای سیاستگذاری کنگره ملی سرداران و 2300 شهید شهرستان با حضور رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش€Œهای دفاع مقدس سپاه و بسیج و معاون ایشان، فرماندار، امامان جمعه خمینی شهر و کوشک، شهردارخمینی شهر و مسؤولین ادارات و مسؤولین برگزاری کنگره در محل فرمانداری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین در ابتدا فرماندار به عنوان رییس جلسه گفت: شهرستان خمینی شهر با 2300 شهید و تعداد زیادی جانباز، آزاده و ایثارگر جزو رتبه های اول در استان است. درچه نیز به عنوان شهر شاهد نمونه کشور مطرح است و امیدواریم با همت دست اندرکاران در آبان ماه شاهد برگزاری بسیار باشکوه این مراسم باشیم.
رضوانی به جلسات برگزار شده در این زمینه اشاره کرد و افزود: اقدامات اولیه ای همچون بازدید از خانواده معظم شهدا و ایثارگران به اتفاق امامان جمعه خمینی شهر و کوشک را انجام داده ایم.

IMG 9905

امام جمعه در این جلسه گفت: طبق روایتی از رسول اکرم (ص)، فوق هر کار خوبی می توان کار خیر دیگر تصور کرد غیر از شهادت یعنی هیچ عمل صالحی به مقام شهادت نمی رسد. هر کس هم به این افراد خدمت کند نیز مقامش بالاست. یعنی کاری که خدا به ما لیاقت و توفیقش را داده که برنامه ریزی کنیم برای تجلیل از کسانی است که به آن مقام رسیداند. آیت الله رحیمی با اشاره به اهمیت زمان بندی در کارها افزود: من خوف آن دارم که کارها برای دقیقه نود بماند. یک لحظه ببینیم که آّبان آمد و کارها ناقص است.
وی با اشاره به این که در توان شهرستان نیست که همه کارها را به تنهایی انجام دهد از سردار حق طلب در خواست یاری کرد.
دبیر شورای سیاست گذاری کنگره ملی شهدای شهرستان با اشاره به این که آمار شهدای کشور 217 هزار نفر و شهدای جنگ 188 هزار نفر است خاطرنشان کرد: سهم استان اصفهان 23 هزار و 500 نفر است که رتبه اول را در کشور دارد. پورکاظم افزود: در کشور به ازای هر 230 نفر و در استان اصفهان به ازای هر 144 نفر یک شهید وجود دارد ولی در شهرستان خمینی شهر به ازای هر 93 نفر یک شهید و در درچه که به عنوان شهر شاهد نمونه کشور است این آمار به ازای هر 85 نفر است.
پور کاظم گفت: کار ما از 10 سال قبل آغاز شد و مطالب مربوط به خانواده های شهدا، جانبازان یا آزادگان را جمع آوری نمودیم ،تا به حال 15 عنوان کتاب چاپ شده و 10 عنوان آماده چاپ داریم که طی 15 روز تا یک ماه آینده چاپ می شود و امیدواریم تا اجلاسیه این تعداد به 40 عنوان برسد. در کل پیش بینی 160 عنوان کتاب شده است.
وی همچنین افزود: ما یک خانواده دارای 4 شهید، 9 خانواده دارای 3 شهید و بیش از 120 خانواده دارای 2 شهید داریم که 40 کتابچه با محوریت این خانواده ها و همچنین شهدای سردار و شاخص منتشر کرده ایم و 60 جلد نیز تا برگزاری اجلاسیه آماده چاپ می شود و 100 عنوان نیز بعد از اجلاسیه منتشر می شود.
دبیر شورای سیاست گذاری کنگره ملی شهدای شهرستان از طراحی تئاترهایی برای دانش آموزان دبستانی و دبیرستان و دانشجویان خبر داد و افزود مبلغی به صدا و سیما کمک کردیم و مستندی تهیه کردیم که آخر سال قبل از سه شبکه سیما در چهار نوبت پخش شد.
فرمانده سپاه درچه نیز به برگزاری برنامه هایی مانند بزرگداشت سوم خرداد، همایش رزمندگان، یادواره شهدای مدافع حرم، یادواره شهدای اصغرآباد، ساخت و نصب تمثال شهدا و ... اشاره کرد.
سرهنگ مهرابی گفت: پیشنهاد می دهم برای جذب مخاطب بیشتر برنامه های نمایشی را زیاد تر کنیم. وی از سردار فدا به خاطر نگاه ویژه برای برگزاری برنامه های درچه تشکر کرد و گفت: بودجه ای که شهر درچه از طرف کنگره دریافت کرده 50 میلیون تومان بوده است و امیدواریم متناسب با شهر درچه بودجه اختصاص داده شود.
سردار فدا جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان اصفهان نیز با اشاره به ظرفیت های خوب شهرستان خمینی شهر و از همت و تلاش ائمه جمعه شهرستان و مسؤولین استانی و شهرستانی تشکر کرد و گفت: به منظور این که برنامه ها در یک هفته خلاصه نشود در زمان های مختلف تقسیم شده است.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش€Œهای دفاع مقدس سپاه و بسیج نیز برگزاری این کنگره را فرصت مناسبی برای افرادی دانست که به هر دلیلی از قافله جنگ دور افتادند و امروز حسرت آن روزها را می خورند.
سردار حق طلب گفت: تا سال 1400 که جدول کنگره های شهدا بسته شده است، 28 سال از پایان جنگ می گذرد و هر استانی یک بار نوبتش می شود که چنین برنامه ای برگزار کند. امیدواریم بتوانیم از سال 1400 به جای هر 30 سال یک بار هر استان هر 10 سال یک بار این مراسم را برگزار کند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش€Œهای دفاع مقدس سپاه و بسیج تذکر داد که اسم خانواده شهیدی در تمثال ها، کتاب ها و ... از قلم نیفتد که برای خانواده شهدا بسیار سنگین است.
وی با تاکید بر این که اعتبارات تعهد داده شده به طور کامل پرداخت می شود بیان داشت: سردار نقدی عنایت خاصی به دو موضوع کنگره شهدا و دهکده های مقاومت دارند و اگر بتوانیم باز هم به شما کمک می کنیم. هفته آینده خواسته شما را در جلسه ستاد شهدا مطرح خواهم کرد.
در پایان فرماندار خطاب به رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش€Œهای دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: دو درخواست ویژه از شما داریم. یکی دیدار با مقام معظم رهبری با توجه به اهمیت شهرستان در عرصه های مختلف که ایثار و شهادت یکی از آن هاست. عرصه دیگر نیز امور خیریه است و خیرین این جا کارهای بزرگی انجام می دهند که اگر ما دولتی ها بخواهیم انجام دهیم حداقل 10 سال طول می کشد.
رضوانی افزود: در بحث مالی عنایت ویژه ای داشته باشید، درست است که چسبیده به اصفهان هستیم ولی واقعا شهرستان خمینی شهر و شهرداری های آن از نظر درآمد پایین هستند. سطح توقع مردم بالاست و باید هم باشد ولی نمی توانیم پاسخگوی نیاز ها باشیم. اینجا آقای حاج حیدری شهردار خمینی شهر حضور دارند و ایشان و شهرداران دیگر حمایت های زیادی کردند ولی از شما می خواهیم در بحث مالی عنایت ویژه ای داشته باشید.
وی از آقایان پورکاظم، سرهنگ مرادی و سرهنگ مهرابی به خاطر زحماتشان تشکر نمود و همچنین از رجبی معاون سیاسی سابق تقدیر نمود و گفت: آقای راعی معاون سیاسی جدید پیگیر مراسم کنگره هستند. فرمانداری به طور جد به کارها ورود پیدا کرده است و گزارشی به سردار فدا و پورکاظم خواهیم داد که نواقص برطرف شود.
فرماندار خواستار توزیع عادلانه امکانات در همه شهرهای شهرستان برای برگزاری کنگره شد و گفت: برای ما خمینی شهر، درچه، اصغرآباد و کوشک یکی هستنداز همه می خواهم که به کارها سرعت ببخشند.