صبح های عید پیاده و تکبیرگویان به طرف مصلی حرکت کنید

ارسال در کتاب و ادبیات

حضور یکپارچه نمازگزاران در صبح عید فطر در مصلی و بحث داعش دو مطلب مهمی بود که امام جمعه خمینی شهر در خطبه های نماز عید سعید فطر بیان کرد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ عباس رحیمی در خطبه های نماز عید فطر ضمن تشکر از نمازگران و ائمه جماعتی که نماز عید را در مسجد خود تعطیل کردند و همگی یکپارچه نماز را در مصلی اقامه نمودند، پیشنهاد داد: ائمه جماعت و مردم بهتر است صبح های عید نماز جماعت صبح را در مسجد اقامه نمایند و بعد به صورت پیاده روی و تکبیرگویان به طرف مصلی حرکت کنند. این اجتماع باعث کوری چشم دشمنان دین است.


نماینده ولی فقیه ضمن تبریک این عید سعید ادامه داد: در سوره هایی که در نماز خواندیم یعنی سوره های اعلی و شمس صحبت از پرداخت زکات و تزکیه نفس است. با پرداخت زکات هم نفس انسان هم مال او پاک می گردد باید نفس خود را تربیت نمود و رها نکرد یعنی همان کاری که روزه انجام می دهد. باید این تزکیه را بعد از ماه رمضان نیز حفظ نمود؛ نماز جمعه و جماعت و مسجد و قرآن را رها نکنیم.


خطیب جمعه روز عید فطر را روز امام زمان(عج) دانست و گفت: باید حرمت عید فطر را حفظ نمود. نماز آن نیز خیلی مهم است ولی متاسفانه مانند نماز جمعه بین مردم جا نیفتاده است درحالی که از اعظم شعائر الهی است. در اسلام عبادت با سیاست مخلوط شده است. اجتماع مردم سیاستش است.


استاد حوزه و دانشگاه در خطبه دوم داعش را طاعون غرب نامید و گفت: این گروه افراطی به اسم اسلام ظاهر شدند ولی در واقع صهیونیسم محض هستند که حتی به یهودیان هم رحم نمی کنند. کشور ایران نیز از تهدیدات طاعون داعش در امان نیست و اگر اقتدار وزارت اطلاعات و نیروهای نظامی و مرزبانی کشورمان نبود، تا امروز

گروه های زیادی داعش وارد کشور ما شده بود.


امام جمعه گروه هایی از قبیل القاعده و داعش را ساخته و پرداخته آمریکا و صهیونیزم دانست و گفت: چند دلیل برای این کار دارند؛ یکی اینکه اسلام را بدنام کنند چرا که اسلام داشت گسترش می بافت. دلیل دوم اینکه بعد از بیداری کشورهای اسلامی داشت امنیت اسراییل به خطر می افتاد به خاطر همین کشورهای اطراف را به این گروه ها سرگرم کردند.