ارسال بیش از 60 اثر به دبیرخانه جشنواره قصه های بومی خمینی شهر

ارسال در کتاب و ادبیات

بیش از 60 اثر به مرحله داوری نخستین جشنواره قصه های بومی خمینی شهر راه یافت.

به گزارش فرصت آنلاین، دبیر جشنواره قصه های بومی محلی خمینی شهردراین‌بارهگفت: بااعلامپایانمهلتارسالآثارنخستینجشنوارهقصه های بومی، بیش از 60 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

روح اله حاجی حیدری با بیان اهداف برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: قصه های بومی و محلی، روایت پیشینه ی فرهنگی و آداب و رسوم یک جامعه است و شناخت آن ها، پیوند میان نسل ها را به همراه دارد. در واقع به مخاطبان علاوه بر شناخت، هویت اجتماعی- تاریخی می بخشد.

وی با اشاره به تاریخ چند هزارساله خمینی شهر گفت:بر همین مبنا، این جشنواره به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و حمایتهای جناب موسوی رئیس محترم سازمان برگزار گردید و تلاش شد تا ادبیات بومی شهرستان گردآوری شود.

دبیر جشنواره قصه های بومیبا بیان اینکه این جشنواره برای نخستین بار در استان اصفهان برگزار می شود، افزود: جهت برگزاری این جشنواره، در گام نخست تجربیات مشابه در سایر استان ها گردآوری و با متولیان مربوطه رایزنی گردید و در گام بعدی با صاحب نظران ادبیات و تاریخ شهرستان رایزنی صورت گرفت.

حاجی حیدری افزود: با وجود بومی بودن موضوع جشنواره، تبلیغات به صورت کشوری انجام شد تا نویسندگان از استان های مختلف در صورت تسلط یافتن بر ادبیات بومی خمینی شهر بتوانند در این جشنواره شرکت کنند که در مجموع از استان های تهران، مازندران، تبریز، اصفهان و زنجان در این جشنواره شرکت کردند.

وی با توجه به خاص و متفاوت بودن موضوع جشنواره گفت: به درخواست متقاضیان، یک جلسه ورکشاپ آموزشی و در کنار آن جلسات توجیهی متعدد برگزار شد که خوشبختانه موجب شد تا بین آثار دریافتی با اهداف جشنواره تطبیق حداکثری صورت پذیرد.

دبیر جشنواره تاکید کرد: هم اکنون آثار در مرحله داوری است و این مرحله با وسواس و حساسیت زیادی صورت گرفته و زمان برگزاری اختتامیه و اعلام نتایج بزودی اعلام خواهد گردید.

نخستین جشنواره قصه های بومی خمینی شهر با هدف گردآوری ادبیات بومی،اردیبهشت و خرداد در خمینی شهر برگزار گردید.