عظمت مردم خمینی شهر نادیده گرفته می شود

ارسال در کتاب و ادبیات

برگزاری اجلاسیه ملی شهدای شهرستان خمینی شهر، حماسه آفرینی مردم در کمک به بیمارستان ساعی، توصیه به مداحان و سخنرانان، روز آمار و برنامه ریزی و هفته پدافند غیرعامل از جمله مطالبی بود که امام جمعه خمینی شهر بیان کرد.


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، آیت اله رحیمی ضمن اشاره به اهداف برگزاری کنگره از جمله نمایش چهره واقعی شهرستان گفت:
 اجلاسیه ملی شهدای شهرستان خمینی شهر رسما از شنبه 8 آبان با سخنرانی رییس مجلس شورای اسلامی دکتر لاریجانی در سالن حسینیه ثاراله سپاه شروع می گردد. 

 

وی تاکید کرد: صبح جمعه آینده 7 آبان نیز مراسم دعای ندبه با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری و پخش سراسری در کنار قبور شهدای امامزاده سید محمد(ع) از دیگر برنامه هاست.
استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: مردم خمینی شهر این روزها حدود 10 میلیارد تومان چه به صورت نقد یا چک و تعهدی جهت ساخت بیمارستان ساعی کمک کردند. باید از این مردم تشکر کرد. من قادر نیستم. البته با این مبلغ مشکل بیمارستان حل نمی گردد و هنوز کافی نیست ولی همین مقدار نیز باید تشکر کرد که به برکت امام حسین(ع) بود نه چیز دیگر وگرنه برای جمع آوری کمک مجالس دیگر نیز گرفتند ولی پول زیادی جمع نشد اما وقتی نام امام حسین(ع) وسط آمد، ببینید مردم چه کردند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن تسلیت شهادت حضرت سجاد(ع) خطاب به سخنرانان و مداحان گفت: مطلبی که می خواهید بگویید از کتب و مقاتل صحیح و قوی و مستند باشد. ما لازم نداریم تاریخ کربلا را شمر یا آن گچکار کذایی نقل کند، خواب هم سندیت ندارد. سراغ واقع گرایی بروید و حقیقت عاشورا به نسل جوان منتقل سازید.
وی به جوانان توصیه کرد: حقیقت عاشورا را از زبان فلان مداح و سخنران قبول نکنید بلکه بروید سراغ کتب و مقاتل معتبر و صحیح.

 

امام جمعه شهرمان با اشاره به اول آبان روز آمار و برنامه ریزی گفت: در سرشماری نفوس و مسکن کمک کنید و اطلاعات را بگویید. دولت باید برخی مسائل را بداند؛ از تعداد جمعیت، شغل ها، بیکاری ها و... و برنامه ریزی کند. پس از هیچ کس نترسید. هر چه این آمار واقعی تر باشد، برنامه ریزی ها واقعی تر خواهد بود و برعکس.


خطیب جمعه با اشاره به هفته پدافند غیرعامل گفت: باید جامعه به سمتی رود که آسیب ها کمتر شود چه آسیب های بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و بیماری ها و چه آسیب های معنوی. باید کشور آماده دفاع باشد نه فقط دولت و ارتش. خود مردم تک تک باید آماده دفاع باشند. هدف کاهش آسیبهاست.