کتاب های گویا به کتابخانه الغدیر می آیند

ارسال در کتاب و ادبیات

بخش کتاب گویا برای نابینایان در کتابخانه الغدیر راه اندازی می شود. مسئول اداره کتابخانه های خمینی شهر در این رابطه به خبرنگار فرصت گفت: در قسمت کودک کتابخانه الغدیر بخشی را به کتاب گویا اختصاص داده ایم که شامل یک کامپیوتر با 2000 عنوان کتاب گویا شده است همچنین تصمیم داریم علاوه بر این، بچه های نابینا را همزمان در کتابخانه ولیعصر (عج) اصفهان که دارای بخش تخصصی کتاب گویاست، به صورت رایگان عضو کنیم.


سیروس امیدی فر در ادامه افزود: کتابخانه نابینایان یک بخش خاص است که ایجاد آن هزینه های هنگفتی دارد و فعلا امکان احداث آن را در شهرستان خمینی شهر نداریم ولی در حال حاضر این بخش را در کتابخانه الغدیر فعال می کنیم و علاوه بر آن تمام خدماتی که کتابخانه ولیعصر(عج) برای نابینایان انجام می دهد را به صورت رایگان و با پست برای بچه های خمینی شهر فراهم می کنیم. فرد نابینا تنها کافیست که از طریق اینترنت کتاب گویای مورد نظر خود را در منابع کتابخانه ولیعصر(عج) جستجو کند و بعد به صورت تلفنی آن کتاب را از کتابخانه ولیعصر(عج) در خواست کند، آنها کتاب گویای مورد نظر را، از طریق پست رایگان برای وی ارسال خواهند کرد.


وی در ادامه افزود: هفته آینده این بخش راه اندازی خواهد شد و در مهر ماه با حضور بچه های نابینا و عضویت رایگان آنها این بخش را افتتاح می کنیم.
رئیس انجمن نابینایان شهرستان نیز درباره انتظارات نابینایان شهر از مسئولین، در زمینه کتاب گویا به خبرنگار فرصت گفت: بعضی از کتب مخصوصا کتب کمک آموزشی دائما در حال تغییر است و بچه ها به کتب جدید نیاز دارند. خواهشی که ما از متولیان این امر داریم این است که اگر حتی امکانات گویا کردن کتاب ها را ندارند از کتابخانه هایی که این امکانات را دارند کمک بگیرند و کتب جدید را در اختیار بچه ها قرار دهند.


خانم قاسمی در ادامه افزود: مشکل دیگر بچه های نابینا در زمینه کتاب خواندن، مسئله راه و مسیر است و این که امکان پست کتاب برایشان وجود داشته باشد خیلی مهم است. اطلاع رسانی درست همچنین گویا کردن کتاب های با اهمیت از دیگر نیاز های ماست.


وی در زمینه کتاب بریل (خط مخصوص روشندلان) نیز گفت: کتاب های بریل حجم خیلی زیادی می گیرند و استفاده از آن از نظر اقتصادی چندان مقرون به صرفه نیست اما کتابخانه می تواند از ماهنامه هایی که با خط بریل منتشر می شود اشتراک بگیرد و قسمتی را به این مجلات و ماهنامه ها اختصاص دهد.


وی در پایان افزود: امیدوارم که به راستی قدمی در این زمینه برداشته شود چون چند سال پیش نیز کتابخانه طی مراسمی این بخش را افتتاح کرد اما متاسفانه کار به همین افتتاحیه ختم شد و هیچ کار عملی در این زمینه صورت نگرفت.