سُر خوردن از اندوهی به اندوه دیگر

ارسال در کتاب و ادبیات

مجموعه شعر سپید «سُر خوردن از اندوهی به اندوه دیگر» سروده فریبا شمس کیا در اردیبهشت ماه سال جاری منتشر شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، مجموعه شعر «سُر خوردن از اندوهی به اندوه دیگر» که اولین مجموعه شعر این شاعر است در اردیبهشت ماه سال جاری در هزار شماره توسط انتشارات آسا منتشر گردید. این مجموعه شامل 128 قطعه شعر سپید می باشد. فریبا شمس کیا از دوران کودکی علاقمند به شعر و ادبیات بود و از دوران نوجوانی به سرودن شعر روی آورد. وی از سال 83 با ورود به انجمن های شعر باغبان و سروش به صورت جدی تری سرودن را دنبال نمود.


شمس کیا در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین، گفت: وقتی با شعرهای بیژن جلالی آشنا شدم، سادگی و جهان بینی اشعارش مرا متاثر کرد و به سمت و سوی تازه ای سوقم داد. من همیشه در شعرهایم تلاشم بر این بوده است که نگاه تازه تری به دنیا داشته باشم، در اشعارم به آدم ها، طبیعت، عشق و مرگ از زاویه های مختلفی نگریسته ام.

مثلا جایی می گویم: مرگ معشوق بینوای من است/ تلاشی نمی کنم برای به او رسیدن/ اما او گشوده آغوشش را/ انتظار مرا می کشد.

 

 

و در جایی دیگر می گویم: حتی به مرگ هم امیدی نیست/ می دانم/ سنگ قبر من از خودم تنهاتر خواهد بود.

وی در ادامه حضور خود را، در جلسات شعر اصفهان و خمینی شهر در میزان پیشرفتش موثر دانست و افزود: زمانی که به شعر سپید گرایش پیدا کردم، نقدهای سازنده استاد راهی در شکل گیری فضای شعری من نقش موثری را ایفا کرد. در پایان یکی از اشعار این مجموعه را با هم می خوانیم:


مرغ خانگی ام
به برچیدن دانه مشغول
پا می جنبانم بر زمین
و رویای پرواز را خاک می کنم.