آقای تیتر، تیتر شد/ حسین قندی درگذشت

ارسال در کتاب و ادبیات

حسین قندی استاد رشته روزنامه نگاری که با تیترهای به یاد ماندنی خود نامش را در مطبوعات ایران ماندگار کرده بود دو روز پیش درگذشت و پیکرش روی دوش اهالی قلم و رسانه امروز تشییع شد. 
به گزارش فرصت آنلاین به نقل از مهر، حسین قندی استاد پیشکسوت رشته روزنامه نگاری و صاحب چندین عنوان کتاب تخصصی دراین حوزه عصر روز پنجشنبه 3 اردیبهشت در بخش مراقبت های ویژه غیاثی تهران دار فانی را وداع گفت. حسین قندی در چند سال اخیر به نوعی بیماری شبه آلزایمر مبتلا شده و دو هفته قبل بر اثر سکته مغزی به کما رفته بود.

حسین قندی متولد اسفند ۱۳۳۰ در سبزوار و فارغ€Œ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بین €Œالملل از آمریکا بود که از اوایل دهه ۵۰ تا اوایل دهه ۹۰ قریب ۴۰ سال فعالیت و تدریس روزنامه€Œ نگاری را در کارنامه خود داشت.

وی علاوه بر سال€Œها تدریس رشته علوم ارتباطات اجتماعی در دانشگاه علامه طباطبایی و آموزش صدها خبرنگار و روزنامه€Œ نگار شاغل در روابط عمومی€Œ ها و رسانه€Œ های کشور، در حوزه خبر جراید کثیرالانتشار نظیر کیهان، ابرار، اخبار، انتخاب و جام جم نیز مسئولیت داشت و به خاطر تسلط و نوآوری€Œهای ویژه در این زمینه به «استاد تیتر» شهرت پیدا کرد.

از حسین قندی تالیفات متعددی چاپ و منتشر شده که کتب تخصصی «روزنامه €Œنگاری نوین»، «مقاله نویسی در مطبوعات»، «روزنامه€Œ نگاری تخصصی» و «تخیل در روزنامه€Œ نگاری» از مهمترین آنهاست.