سعید بیابانکی از دست آوردهایش در سال 93 می گوید...

ارسال در کتاب و ادبیات

سه اثر تازه از سعید بیابانکی با عناوین « یلدا»، «لبخندهای مستند» و «پنج داستان از شاهنامه» توسط انتشارات سوره مهر منتشر می شود.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، علاوه بر این سه اثر از این شاعر، کتاب «سنگچین» وی نیز توسط انتشارات سوره مهر به چاپ سوم خواهد رسد که بیشتر اشعار این مجموعه در قالب چهارپاره و با موضوعات عاشقانه، اجتماعی و آیینی سروده شده است. گفتنی است این کتاب جایزه هشتمین دوره کتاب فصل را از آن خود کرده بود. همچنین نامزدی قلم زرین و کتاب سال نیز از دیگر افتخارات این اثر است.


سعید بیابانکی که 10 فروردین مهمان فرصت آنلاین بود، طی گفتگویی با خبرنگار فرصت در مورد فعالیت هایش در سال 93 گفت: مهمترین فعالیت من در سال 93 آماده سازی سه کتاب برای نمایشگاه کتاب سال 94 است. اولین کتاب، کتاب پنج داستان از شاهنامه که مخاطبش کودکان و نوجوانان هستند و شامل بازنویسی 5 داستان از شاهنامه فردوسی است که با نثری ساده و روان نگاشته شده است.


کتاب بعدی من مجموعه شعری است با عنوان یلدا که شامل 40 قطعه شعر کلاسیک در قالب های غزل، مثنوی، چهارپاره و قصیده، همچنین بخشی از آن به شعر سپید اختصاص یافته است که این کتاب به استاد اصغر حاج حیدری (خاسته) تقدیم شده است. سومین کتاب من یک مجموعه نثر طنز است با عنوان لبخند های مستند که در آن اتفاقات طنزآمیزی که در حوزه های مختلف برایم پیش آمده را نگاشته ام. موضوع اکثر این قطعات فرهنگی، اجتماعی است. البته قسمتی از کتاب مدتی به صورت پاورقی در مجله کتاب پنج شنبه چاپ شد که استقبالی خوبی از آن به عمل آمد.


سعید بیابانکی که دو سالیست در حوزه هنری، مدیر دفتر شعر و ترانه است، در مورد فعالیت هایش در عرصه موسیقی گفت: طی این دو سال سعی بر این داشته ایم که در حوزه موسیقی کار های جدیدی را انجام دهیم. در همین راستا تلاش کرده ایم که استعدادهایی را در زمینه خوانندگی کشف و در سال جاری به جامعه هنری معرفی کنیم. وی در ادامه افزود: متاسفانه موسیقی امروز به سمت کلامی دم دستی کشیده شده است به همین دلیل اشعاری که برای این خوانندگان انتخاب می شود بیشتر با موضوعات ارزشی و اخلاقی است. از اتفاقات دیگر این سال این بود که من به صورت تصادفی با یک خواننده افغان به نام عارف آشنا شدم و او را به یک شرکت تولید موسیقی معرفی کردم و آنها حاضر شدند که روی صدای او سرمایه گذاری کنند. آلبوم عارف با عنوان «تا آن سوی سمرقند» اردیبهشت ماه توسط شرکت آوای باربد منتشر خواهد شد و با توجه به این که سالهاست صدای خوانندگان افغان در ایران گم است، پیش بینی می شود که استقبال خوبی از این آلبوم صورت بگیرد. این مجموعه شامل 14 آهنگ است که 4 شعر آن از بنده و بقیه اشعار از شاعران افغانستان می باشد.