پرطرفدارترین کتاب ها در میان خمینی شهری ها

ارسال در کتاب و ادبیات

خمینی شهری ها از طرح عیدانه کتاب وزارت ارشاد استقبال کردند. مسوول یکی از کتابفروشی های خمینی شهر که در این طرح شرکت کرده در اینباره به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: از 15 اسفند که این طرح آغاز شده بیش از 100 نفر از همشهریان برای خرید کتاب و استفاده از تخفیف 20 درصدی به ما مراجعه کرده اند. این کتابفروش که پیش از این نیز در طرح های تابستانه، پاییزه و... وزارت ارشاد شرکت کرده می افزاید: از میان طرح های مختلف، طرح تابستانه 95 و طرح عیدانه 96 بیشتر مورد استقبال همشهریان قرار گرفت.

وی در رابطه با کتاب هایی که در قالب این طرح به فروش رسانده است، گفت: کتاب هایی با محوریت شعر و ادبیات از جمله دیوان حافظ و همچنین آثار سیمین بهبهانی مشتری های زیادی داشت. مسوول این کتاب فروشی همچنین افزود: کتاب سه جلدی «بی شعوری» نیز از جمله پرفروش های طرح عیدانه کتاب بود.
وی در ادامه از ارائه تخفیف به خریدارانی که بیش از 100 هزار تومان خرید داشته اند توسط کتابفروشی خودش خبر داد و همچنین گفت: بن هایی با 30 درصد تخفیف در مدارس و میان مشتری های قدیمی مان توزیع می کنیم که در 5 مرحله قابل استفاده است.

بر اساس همین گزارش، یکی دیگر از کتابفروشی های شهر نیز که در طرح عیدانه کتاب شرکت کرده است، میزان استقبال همشهریان از این طرح را خوب ارزیابی می کند و می گوید: در طول یک ماهه اجرای این طرح در روزهایی که کتابفروشی باز بود، حدود 40 نفر برای خرید کتاب در این قالب به ما مراجعه کردند. وی کتاب هایی با عناوین «بی شعوری»، «لطفا گوسفند نباشید»، «راز» و همچنین کتبی با موضوع شعر و ادبیات از جمله شاهنامه، مثنوی معنوی و دیوان حافظ را از جمله کتاب های پرفروش این طرح برشمرد.

بر اساس همین گزارش، مسوول یکی دیگر از کتابفروشی های شهر نیز دراینباره به خبرنگار ما گفت: من در طرح عیدانه شرکت نکرده ام اما شخصا به خریدارانی که تا سقف 100 هزار تومان خرید کنند تخفیف 20 درصدی می دهم. وی اما از استقبال مردم از این طرح رضایت نداشت و گفت: مراجعه مردم برای استفاده از این امکان به اندازه انگشتان یک دست هم نبوده است.
گفتنی است وزارت فرهنگ و ارشاد در چند ساله اخیر برای بالا بردن سرانه مطالعه اقدام به اجرای طرح های مختلفی با عناوینی مثل «عیدانه کتاب» نموده و از طریق کتابفروشی هایی که تمایل داشته باشند در این طرح شرکت کنند به خریداران کتاب 20 درصد تخفیف می دهد. خریداران با ارائه شماره ملی خود به کتابفروشی های معرفی شده از جانب پایگاه goo.gl/2etMhN از تخفیف 20 درصدی برخوردار می شوند.