با قهر و آشتی در خانواده ها چه کنیم؟

ارسال در کتاب و ادبیات

چهارمین نشست از سلسله نشست های بوستان خانواده این بار با موضوع قهر و آشتی در خانواده در سینما فرهنگ برگزار شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، سکوت حاکم بر جلسه، همراهی مردم با سخنران در پاسخ به سوالات، پر شدن بیشتر صندلی های این سالن 800 نفری و حضور اقشار مختلف مردم و به ویژه آقایان که معمولا از چنین نشست هایی استقبال نمی کنند همه دال بر اشتیاق مردم برای یادگیری مباحث خانوادگی بود.


در این جلسه که با سخنرانی دکتر محمد رضا عابدی استاد دانشگاه برپا شد به مباحث پیرامون قهر و آشتی در خانواده ها اشاره گردید.
عابدی در این نشست ریشه قهرهای طولانی و متعدد افراد را در دوران کودکی و زمان بدو تولد تا 3 سالگی دانست و تاکید کرد: این افراد حس امنیت ندارند و برای نشان دادن این ضعف خویش قهرمی کنند و اگر مورد مهر و عطوفت فراوان قرار گیرند بهبود می یابند. این مشاور خانواده افزود: پس اگر کسی از اطرافیان شما زیاد قهر می کند او را تحقیر نکنید بلکه پیام قهر او را بگیرید. به او توجه کنید با او هم دلی کنید و از نیازش آگاه گردید.


وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مهم ترین عاملی که می تواند روابط ما را سالم کند، مشاهده رابطه های سالم و الگوبرداری از آنهاست نه اطلاعات و کلمات و واژه ها.
از برنامه های دیگراین همایش اجرای نمایش توسط گروه چهرک بود که در این نمایش نکاتی در مورد قهر و آشتی در خانواده ها به خوبی آموزش داده شد.
مجری طرح نشست های خانوادگی در گفت و گو با خبرنگار فرصت آنلاین تصریح کرد: این برنامه برای چهارمین بار برگزار گشت و در این جلسه حدود500 تا600 نفر حضور داشتند. میزان استقبال مردم از این سلسله نشست ها در این جلسه و جلسات قبلی بسیار خوب بوده و بازخورد های در خور توجهی از مردم داشته ایم.


غلامرضا وطن خواه افزود: تاکنون از مسئولین برای حضور در این جلسه ها دعوت به عمل آورده ایم ولی استقبال زیادی از جانب آن ها ندیده ایم. هم چنین حمایت شایسته ای جهت هزینه های این مراسم و ادامه یافتن آن از سوی مسئولین ارائه نگردیده است به همین علت روند دو هفته یک بار برگزاری این نشست ها میسر نیست و جلسه آتی بعد از عید در اردیبهشت ماه برگزار خواهد گردید. امیدواریم مسئولین به اهمیت این نشست ها در ارتقای دانش خانواده ها پی برده و حمایت های در خور توجهی داشته باشند تا بتوانیم این نشست ها را ادامه دار کنیم.
این کارشناس ارشد مشاوره از همکاری گروه نمایش چهرک برای تفهیم مباحث هر جلسه سخن گفت و افزود: با این سخنرانی ها و نمایش ها فرهنگ سازی و آموزش خانواده ها میسر خواهد شد.
گفتنی است این همایش ها با همکاری سازمان رفاهی- تفریحی شهرداری، گروه فرهنگ و خانواده خمینی شهر(بوستان خانواده)، خیریه بقیه اله اعظم و اداره های بهزیستی و فرهنگ و ارشاد شهرستان به منظور ارتقای سطح دانش خانواده ها برگزار می گردد.
لازم به ذکر است مکان فعلی گروه بوستان خانواده در ساختمان خیریه بقیه اله اواقع بوده و جلسات آموزشی برای کودکان ونوجوانان در این مکان برگزار می گردد.