دوره آموزشی کتابداران در خمینی شهر برگزار شد

ارسال در کتاب و ادبیات

دوره آموزشی کتابداران به منظور آشنایی کتابداران با اهمیت و چگونگی شاداب سازی کتابخانه های عمومی، قوانین و مقررات اداره کتابخانه های عمومی و آشنایی بیشتر با سامانه مدیریت کتابخانه های عمومی کشور(سامان) روز 21 فروردین از ساعت 8 الی 17 به میزبانی خمینی شهر در فرهنگسرای درچه برگزار شد.


به گزارش خبرنگار فرصت، این دوره با همکاری شهرداری درچه و با حضور حدود 150 کتابدار از چهار شهرستان خمینی شهر، لنجان، فلاورجان، و مبارکه برگزار شد. در ابتدای این کارگاه استادیار گروه کتابداری دانشگاه اصفهان طی سخنانی به اهمیت و چرایی شاداب سازی کتابخانه های عمومی پرداخت و بیان داشت: با توجه به هرم نیازهای مزلو، نیاز به کتابخانه جزو نیازهای رده بالای هرم محسوب می شود و در دسته نیازهای اولیه نیست. بنابراین مردم با روبرو شدن با سختی و ناخوشایندی، از کسب دانش، اطلاع و پرورش فکری خود دست

می کشند.
دکتر ابراهیم افشار در ارتباط با فضای مناسب کتابخانه عمومی، معماری صحیح کتابخانه، پیراستگی، آراستگی آن و خود کتابداران را پایه های فضای شاداب برای کتابخانه عمومی دانست و در ادامه به توضیح ویژگی های این اصول پرداخت.


در ادامه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان طی سخنانی گفت: تمامی حقوق و مزایای کتابداران در سال 94 و قبل از آن پرداخت شده است. صادقی افزود: در سال 94 سیزده باب کتابخانه به کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی استان اصفهان اضافه شده است. وی با اشاره به شعار سال 95 کتابخانه های عمومی کشور، یعنی "سال ملی خواندن" از تمامی نیروهای کتابدار خواست در عرصه فرهنگی زنده و پویا باشند و خود در زمینه خواندن پیشگام باشند.

محسن شمس مسئول امور برنامه ­ریزی، انجمن­ها و مشارکت­ها اداره کل کتابخانه­ های عمومی استان اصفهان نیز در ادامه دوره به توضیح و تبیین قوانین و مقررات نهاد کتابخانه­های عمومی کشور و سامانه مدیریت کتابخانه­ های عمومی کشور(سامان) پرداخت.