خیّران خمینی شهری به حوزه میراث نیز وارد شدند

ارسال در هنر

خیّران خمینی شهری با مرمت مساجد تاریخی مثل مسجد جامع دستگرد، مسجد گاردر و مسجد ابوالبرکات (سرپل) به حوزه میراث فرهنگی نیز ورود پیدا کردند. مسوول نمایندگی میراث فرهنگی در خمینی شهر ضمن اعلام این خبر به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: تبدیل حمام عمومی به موزه مردم شناسی توسط اهالی جوی آباد قدیم، اهدای اشیای قدیمی به موزه مردم شناسی خانه سرتیپ و همچنین اهدای بخشی از خانه تاریخی سرتیپ توسط مالکان این خانه به میراث فرهنگی از دیگر مواردی است که ورود خیران خمینی شهری به این حوزه را نیز تایید می کند.


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، رشد صد درصدی وقف و رشد 75 درصدی صدقه در خمینی شهر و همچنین ورود خیرین به عرصه های گوناگون فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، بهداشتی، درمانی و میراثی نظیر کتابخانه سازی، مدرسه سازی، احداث باشگاه های ورزشی، مرکز نگهداری از سالمندان، بهبودی معتادان، دانشگاه سازی و... همه و همه حاکی از وجود روحیه بالای فعالیت های خیرخواهانه در میان مردم خمینی شهر است و درهمین راستا حوزه «میراث» ازحوزه هایی است که نیاز است خیّران و نیکوکاران هر چه بیشتر به آن ورود پیدا کنند.


حبیبی در رابطه با لزوم ورود مردم و نیکوکاران به حوزه های میراثی گفت: بر هیچ کس پوشیده نیست که حفظ هویت ایرانی اسلامی یکی از وظایف اصلی ما به حساب می آید چراکه دشمن قصد دارد با تخریب ارزش ها و هویت فرهنگی ما، جوان ها و نوجوان هایمان را به بیراهه هدایت کند.


مسوول نمایندگی میراث فرهنگی در خمینی شهر، اهدای اشیای تاریخی، خرید اماکن و ابنیه تاریخی و اهدای آن به اداره میراث برای تاسیس موزه، اهدای منزل مسکونی و خانه قدیمی برای راه اندازی موزه، کمک به تعمیر و تجهیز مناطق باستانی و تاریخی شهر و... را از مصادیق فعالیت های خیرخواهانه در این حوزه برشمرد.
حبیبی در ادامه به برخی از این فعالیت ها که توسط خیّران در دیگر نقاط استان انجام شده، اشاره کرد و گفت: یک خانه تاریخی در شهرستان برخوار و میمه وقف موزه مردم شناسی شده است. در محمدآباد جرقویه نیز یکی از اهالی، خانه تاریخی اش را برای احداث موزه مردم شناسی اهدا کرده است. همچنین موزه های مردم شناسی فریدن، نطنز و روستای قهی کوهپایه، اهدایی از طرف اهالی این مناطق است.


وی با تاکید بر اینکه راه اندازی موزه یکی از بهترین راه های جذب گردشگر است، وجود موزه هایی مثل موزه باستان شناسی، جنگ، کشاورزی و هنرهای معاصر را از جمله نیازهای ضروری یک شهر تاریخی مثل خمینی شهر دانست. شهری که از سابقه ای چند هزار ساله برخوردار است و حتی آثار و علایمی از دوران ساسانیان در آن نمودار است.


حبیبی در پایان رسانه ها را از جمله گروه هایی دانست که می توانند در هدایت مردم به این سمت و سو موثر باشند.