اصغر فرهادی به عنوان سازنده بهترین فیلم های بعد از انقلاب شناخته شد

ارسال در هنر

کاربران خبرگزاری خبرآنلاین با شرکت در یک نظر خواهی کارگردان برگزیده خود را بعد از انقلاب معرفی کردند و در نتیجه آن اصغر فرهادی با اختلاف در صدر انتخاب ها قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین به نقل از خبر آنلاین، حدود 250 کامنت قابل انتشار برای نظرخوانی انتخاب سازنده بهترین آثار بعد از انقلاب دریافت شد که در این کامنت€Œ ها کاربران با اشاره به اسامی فیلمسازان و آثارشان، کارگردان برگزیده خود را معرفی کردند.


براساس آرای دریافتی، اصغر فرهادی با کسب 100 رای بیشترین آرا را به دست آورد. در میان کامنت€Œها بارها اسامی فیلم€Œهای این فیلمساز از جمله «درباره الی» و «جدایی نادر از سیمین» ذکر شد.


نفر دوم ابراهیم حاتمی€Œکیا با 73 رای در رتبه دوم قرار گرفت. «آژانس شیشه€Œای» ساخته این کارگردان اثری بود که بارها نام آن در میان کامنت€Œ ها دیده شد. داریوش مهرجویی سازنده فیلم€Œهایی چون «لیلا» و «هامون» رتبه سوم را با 64 رای به دست آورد. فیلم «مادر» زنده یاد علی حاتمی براساس اعلام مخاطبان در کامنت €Œها همچنان محبوبیت بالایی را داراست و زنده€Œیاد حاتمی 46 رای را به خود اختصاص داد.


کمال تبریزی با «مارمولک» خود را در ذهن مخاطبان سینما ثبت کرده است. در اغلب کامنت€Œهایی که نام تبریزی ذکر شده بود، اسم او با فیلم «مارمولک» همراه شده بود. این فیلمساز 32 رای کسب کرد و در جایگاه چهارم قرار گرفت. مجید مجیدی نیز با « بچه های آسمان» و « بید مجنون» با 28 رای رتبه پنجم را بدست آورد. بهرام بیضایی سازنده فیلم€Œهایی چون «باشو غریبه کوچک» با 25 رای در رتبه ششم قرار گرفت. عباس کیارستمی کارگردان برنده نخل طلای کن با 17 رای، ناصر تقوایی با 15 رای، رضا میرکریمی با 14 رای، مسعود کیمیایی و رخشان بنی€Œاعتماد با 13 رای نیز به ترتیب رتبه€Œهای هفتم، هشتم ، نهم و دهم را به دست آوردند.