مریم اسدی، کتیبه ساز

ارسال در هنر

 

maryam-asadiمریم اسدی متولد 1357شهرستان خمینی­ شهر دوران ابتدائی، راهنمائی و دبیرستان خود را در خمینی شهر گذراند و دیپلمش را در رشته علوم انسانی گرفت. پس از آن وارد دانشگاه شد و لیسانس خود را در رشته دبیری ادبیات فارسی از دانشگاه آزاد نجف ­آباد اخذ کرد.

پس از ازدواج، عمل به وظایف همسری و مادری را به ادامه تحصیل ترجیح داد و چند سال بعد با تشویق­ های همسر و پشتکار فوق العاده خودش توانست مدرک فوق ­لیسانس را در رشته ­ی زبانشناسی از دانشگاه آزاد دهاقان بگیرد.

 

علی رغم بعضی محدودیت­ ها و کمبود امکاناتی که آن زمان برای خانم ­ها وجود داشت، مریم اسدی به خاطر عشق و علاقه فراوان به هنر از 18 سالگی وارد عرصه هنر شد و آن را با نقاشی و پای درس استاد بیاتی آغاز کرد. دوره­ های طراحی و نقاشی با مدادرنگ و سیاه­قلم را فراگرفت اما به همین بسنده نکرد و همزمان با تحصیل در دانشگاه وارد انجمن خوشنویسان شد و شروع به یادگیری خوشنویسی کرد و این درست زمانی بود که در فرمانداری به عنوان مربی نقاشی کودکان مشغول به کار شده بود. پس از مهارت یافتن در این هنر نیز وارد عرصه آموزش شد و به عنوان مربی خوشنویسی در هلال احمر خمینی ­شهر پذیرفته شد. این عشق به هنر هر روز بیشتر در وجودش زبانه کشید تا آن جا که حالا در نقاشی، خوشنویسی، تذهیب، مینیاتور، مجسمه­ سازی، سفالگری، کتیبه ­سازی، معرق، قلم زنی، گلسازی، چرم­ دوزی، دکوپاژ و همینطوردف دستی دارد. دوره­ های کتیبه ­سازی و مجسمه ­سازی را به صورت حرفه ­ای آموخته است و در چندین مووسسه آموزشی مشغول به کار است و همچنین معلم هنر مدارس غیرانتفاعی هم هست.

این هنرمند خوش ذوق می گوید: هیچ وسیله تزیینی برای خانه نمی خرم و همه تزیینات به عهده خودم است. اسدی از همه مربیان خود خاطره خوب دارد اما چند تن از آنها را در موفقیت هایش موثرتر می داند: آقایان بیاتی، عسگری، انتظاری و رضایی که او را سکوی پرتاب خود می داند.

اسدی در مهرماه 1384 با همکاری گروه آموزش تذهیب و خانم رضایی نمایشگاهی در کتابخانه الغدیر برپا کرد و همچنین قصد دارد در آینده ­ای نه چندان دور نمایشگاهی به صورت انفرادی برگزار کند.

از طرف هلال احمر به عنوان دبیر فعال جوانان شناخته شد و لوح تقدیر دریافت کرد و همچنین در مسابقات کشوری دبیران هلال احمر مقام سوم خوشنویسی را کسب کرد.

مریم اسدی با وجود داشتن یک فرزند و وظایفی که یک خانم متأهل دارد، خود را تا آخر عمر هنر آموز می ­داند و قصد دارد در مقطع دکتری نیز ادامه تحصیل بدهد و رمز موفقیتش را حمایت های همسر و خانواده اش می داند و علاقه و پشتکار خودش.

حرف آخر مریم اسدی: وضعیت آموزش هنر برای خانم ­ها در شهرستان خیلی بهبود یافته است و هرکس که علاقه داشته باشد به راحتی می ­تواند در هنر موفق شود اما پشتکار حرف اول را می­زند چون موانعی که همیشه وجود داشته و دارد تنها با پشتکار و علاقه  کنار می رود.

خداوند یاور همیشگی ماست و حتی عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.