تنها خدا حق دارد بیدارم کند

ارسال در هنر

نمایش «تنها خدا حق دارد بیدارم کند» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی محسن عمادی از 17 تا 27 تیر ماه در سالن کتابخانۀ الغدیر خمینی شهر روی صحنه رفت.
به گزارش خبرنگار فرصت، نمایشنامۀ «تنها خدا حق دارد بیدارم کند» اقتباسی از رمان «اسکار و مامان صورتی» نوشتۀ اریک امانوئل اشمیت است که محمد چرم€Œ شیر آن را در سال ۸۴ اقتباس کرده و به نگارش درآورده است. این نمایش که در سال ۸۴ به کارگردانی محمد عاقبتی و با بازی داریوش موفق و لیلی رشیدی در اصفهان اجرا شده است اکنون به کارگردانی محسن عمادی از سوی انجمن خیریۀ بقیة الله العظم (عج) در شهرستان خمینی شهر اجرا می شود.

photo 2017 07 19 12 02 33
محسن عمادی در گفتگو با خبرنگار فرصت روایت این نمایش را اینگونه بیان می کند: داستان این نمایش برگرفته از داستان فیلی است که به دلیل وضعیت ظاهر و مشکلات چشمی گوشه نشین شده است که پس از رویارویی با مشکلاتش تصمیم می گیرد با آنها مواجه شود و پس از فائق آمدن بر مشکلاتش شادی و امیدی دوباره بدست می آورد. این نمایش با دراماتورژی به گونه ای به نمایش کودک و نوجوان تبدیل شده است.

photo 2017 07 19 12 01 36


عمادی افزود: ما این نمایش را با نوعی بازآفرینی برای کودکان سرطانی روی صحنه بردیم و ماهیت آن را از درام و تراژدی به یک ماهیت شاد و کودکانه تبدیل کردیم.
گفتنیست در این نمایش میزان ها و بازی ها به گونه ای کارگردانی شده است که هم قشر کودک و هم قشر بزرگسال را مخاطب خود قرار داده است.

مشاور و بازیگردان این نمایش محمدرضا کریمی است و در آن بازیگرانی چون نیایش سلطانی، غزاله نجیمی، فاطمه زهرا براتی، رومینا سادات رضوی زاده، زهرا پیر حاجی و ستایش حاجیان ایفای نقش می کنند.

photo 2017 07 19 12 01 06

عکاس: سعید بیگی