شب شعر «با عشق تا دمشق»

ارسال در هنر


شب شعر «با عشق تا دمشق» با محوریت پاسداشت شهدای مدافع حرم با حضور حمید رضا شکارسری شاعر و منقد ادبی کشور 28 تیر ماه در سالن بصیرت شهرداری به همت کانون بسیج هنرمندان خمینی شهر، سازمان بسیج هنرمندان استان، ناحیه مقاومت بسیج سپاه خمینی شهر، شهرداری و شورای اسلامی شهر برگزار شد.

photo 2016 07 19 12 47 06
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، کانون بسیج هنرمندان خمینی شهر به مسئولیت عبداله ذاکری طی فراخوانی از تمامی شاعران شهرستان خمینی شهر دعوت نمود که اشعار خود را با موضوع شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم به دبیرخانه این کنگره ارسال نمایند. تعدادی از این آثار پس از داوری انتخاب و در این شب شعر ارائه گردید.
در این مراسم که با اجرای علی فردوسی وحضور خانواه های شهدای مدافع حرم شهرستان برگزار شده بود، جانشین فرمانده سپاه ناحیه سرگرد مجیری طی بیاناتی ضمن اشاره به اهمیت شعر گفت: شعر علاوه بر این که نباید با کلمات بیگانه با زبان فارسی آمیخته باشد باید برانگیزنده احساسات و عواطف نیز باشد.

حمید رضا شکاری در مورد شعر مدافعین حرم گفت: شعر مدافعین حرم و شعر مربوط به حوادثی که طی این سال ها اتفاق افتاده را می توان جزو سرشاخه های جوان شعر انقلاب برشمرد. وی در ادامه افزود: حوادثی که طی سه دهه اخیر در منطقه رخ داده است بی تردید در راستای مقابله با انقلاب اسلامی بوده است. اگر انقلاب اسلامی و سودای وجود او، وجود نداشت هرگز چنین حوادثی اتفاق نمی افتاد لذا از آنجا که ما برای شعر انقلاب هویت موضوعی و محتوایی قائلیم تا هویت فرمی، هر حادثه ای که موضوعش و تبعاتش مرتب با انقلاب اسلامی باشد جزو زیر شاخه های جوان شعر انقلاب قرار می گیرد از جمله فجایع تروریست های تکفیری در جهان معاصر.

photo 2016 07 19 12 47 39
معاون هنری سازمان بسیج هنرمندان استان سلطانی نیز ضمن اشاره به کلام رهبری در خصوص اهمیت شعر در انتقال پیام انقلاب از شاعران متعهد به آرمان ها و شهدا تشکر و قدردانی نمود.

گفتنیست برگزیدگان این همایش میلاد حبیبی، فتح اله حدادیان، محسن نیکنام، مریم کرباسی، زهرا صرامی، مطهره عباسیان و سمیه یزدی بودند.

photo 2016 07 20 10 12 00
از مهمانان حاضر در جلسه نیز می توان به راعی معاون سیاسی فرماندار، عکافیان معاون توسعه و برنامه ریزی فرماندار، جانشین سپاه ناحیه سرگرد مجیری، دبیر و مسئول کانون بسیج ورزشکاران سرهنگ ابراهیمیان، مسئول بسیج اقشار رضا رحیمی، استاد ابراهیم رضایی، عباس شاهزیدی( خروش)، لطفی( حامد اصفهانی)، امیرحسین یاوری، علی فردوسی، شهردار حاج حیدری و الهام ستاره عضو شورای شهر اشاره کرد.

photo 2016 07 20 10 12 04