برای تکمیل طرح نگارخانه سینما فرهنگ به بودجه نیاز داریم

ارسال در هنر

افتتاح نگارخانه خمینی شهر از بهمن ماه به خرداد ماه موکول شد.به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین افتتاح این نگارخانه که قرار بود در بهمن ماه یا فروردین ماه برگزار شود به خرداد ماه موکول شد.
ابراهیم موسوی در گفت و گو با خبرنگار فرصت آنلاین در مورد علت تاخیر تکمیل نگارخانه گفت: ما امیدوار هستیم که در خرداد ماه امسال نگارخانه سینما فرهنگ را افتتاح کنیم و کمبود بودجه تاکنون، باعث کندی کار شده است.
موسوی در مورد ضرورت وجود نگارخانه در شهر گفت: به علت نبود نگارخانه استاندار در شهرستان هنرمندان خمینی شهری آثارشان را در شهرهای مجاور از جمله اصفهان به نمایش می گذارند. لذا با توجه به تعداد هنرمندان شهرستان و لزوم ایجاد یک نگارخانه در شهر، زیرزمین سینما فرهنگ را که مدت هاست استفاده درستی از آن نمی شود برای این کار در نظر گرفته شد.
وی درباره پیشینه وجود نگارخانه در خمینی شهر به سالن کتابخانه الغدیر اشاره کرد که به علت صلاح دید نهاد کتابخانه ها آن مکان به انجمن خیرین کتابخانه ساز تبدیل شد.
شروع عملیات احداث نگارخانه در شهریور سال 94 بوده ولی، نبود بودجه، مانع افتتاح آن در بهمن ماه سال گذشته و فرودین امسال شده است.
موسوی ابراز امیدواری کرد که در صورت اختصاص بودجه های لازم بتوانیم در خرداد امسال این نگارخانه را افتتاح کنیم.
وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا نگارخانه به جز نمایش آثار هنرمندان کاربرد دیگری هم دارد، گفت: ما درنگارخانه یک فضا برای هنرمندان در نظر گرفته ایم که این مکان به سرآمدان هنر اختصاص می یابد. مکانی که هنرمندان نمایش و انجمن های ادبی و ... می توانند از آن استفاده کنند. کتابخانه و سالن اجتماعات قسمت های دیگریست که برای این نگارخانه در نظر گرفته شده است.
وی در انتقاد از عد م توجه مردم به آثار هنری، گفت:متاسفانه استفاده از آثار در خانه ها به عنوان حض بصری نهادینه نشده است و مخاطب تنها دیدن آثار را در نمایشگاه می پسندد، حال آنکه نگارخانه یعنی خانه های خویش را نگارین کنیم.
امیدوارم در آینده مردم کم کم ضرورت خرید و نگهداری آثار هنری را حس کنند و با خرید آثار، در هنرمندان ایجاد انگیزه کنند.