دامن زدن به آتش اختلافات شیعه و سنی شراکت در خون شیعیان کشته شده

ارسال در اخلاق و اندیشه

 به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، سخنران این مراسم حجت الاسلام سیداحمدخاتمی امام جمعه موقت تهران با اشاره به این نکته که رهبر معظم انقلاب از افراطی گری در مذهب شیعه و اهل سنت دغدغه و نگرانی دارند، افزود: امروز اصل اسلام مورد هدف و حمله دشمنان اسلام قرار گرفته است.


وی تصریح کرد: امروز کشورهای غربی و سازمان های جاسوسی با تشکیل گروه های افراطی و ایجاد اختلاف بین مذاهب، نقشه ها و هدف های شومی را برای از بین بردن دین اسلام دنبال می کنند.

وی گفت: مقام رهبری همانگونه که دغدغه حفظ جایگاه ولایت حضرت امیر المومنین علی (ع) و زنده نگه داشتن واقعه غدیر را دارند، دغدغه حفظ وحدت بین مذاهب اسلامی را نیز دارند.

احمد حاتمی با اشاره به اینکه هدف از تشکیل گروه داعش مقابله با جریان بیداری اسلامی در کشورهای جهان است، تاکید کرد: سرکرده گروه داعش یک سال تحت آموزش سازمان جاسوسی اسراییل بوده و برخی از دولتمردان آمریکایی به صراحت می گویند: داعش را به وجود آورده ایم.

 foto5

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه همه فرقه ها و مذاهب حق زندگی و حیات دارند، گفت: حمایت برخی وهابیون و افراطی های اهل سنت از فعالیت های سایت های افراطی شیعه وتفرقه افکن سئوال برانگیز است.

خاتمی با اشاره به این مطلب که افراطی گری در مذهب شیعه با برگزاری هفته وحدت بین مذهب شیعه و سنی مخالف است، گفت: این حرکت و اعلام موضع خدمت به خاندان عصمت و طهارت نیست و آب به آسیاب دشمنان اهل بیت (ع) ریختن است.


وی اعلام موضع و سخنان بعضی از سخنران تندرو و افراطی در کشور را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: کسانی که خود را اهل ولایت و خاندان عصمت و طهارت می دانند باید آگاه باشند با اعلام مواضع افراطی خود به مذهب و خاندان عصمت و طهارت ضربه می زنند.

 foto7

وی با بیان اینکه در حریم ولایت باید به مصالح وحفظ دین اسلام توجه شود، گفت: در ماه های محرم و صفر نباید ذره ای از شکوه و عظمت برنامه های عزاداری حضرت اباعبدالله در کشور کاسته شود و ما وظیفه داریم با مقام معظم رهبری مدافع مذهب شیعه همراه باشیم.

 

وی گفت: خمینی شهر به عنوان یک شهر با ولایت ومحبت به خاندان اهلبیت (ع) شناخته می شود این شهر باید در ولایت مداری در کشور پیشگام باشد.