امور تربیتی باید در متن کار آموزش و پرورش باشد
اما تربیت در هر دوره تاریخی و از دیدگاه هر متفکری می تواند تعاریف متعدد و متنوعی داشته باشد، دیدگاه ژان ژاک روسو با دیدگاه ارسطو و سعدی متفاوت است. دیدگاه روانشناسان معاصر را نیز که در این باره با هم مقایسه کنیم در بسیاری از جهات با یکدیگر متفاوت و متناقض است. حجت الاسلام حاج هاشمی از روحانیون شهر، تربیت اسلامی را به معنای رشد و نمو انسان و شکوفا کردن استعداد های ذاتی انسان ها و شکل گیری شخصیت انسان بر اساس آموزه های دینی و سیره اهل بیت (ع) می داند و معتقد است در عصر رسانه و تکنولوژی خانواده ها وظیفه دارند برای هدایت هر چه بهتر فرزندان خود به سمت وسوی تربیت اسلامی دانش خود را به روز کنند. وی می گوید: همان گونه که خانواده ها برای تماشای سریال های تلویزیون وقت می گذارند، باید برای افزایش آگاهی خود در زمینه تربیت اسلامی نیز تلاش کنند. مثلا برای استفاده از برنامه های مفید شبکه هایی نظیر شبکه قرآن یا معارف یا مطالعه کتاب های مفید وقت بگذارند و پدر و مادری باشند عامل به عمل که بستر ارتباط صحیح خود را با نوجوانان فراهم می کنند.
وی دومین گروهی را که در این زمینه وظیفه دارند و باید دارای برنامه باشند، مربیان تربیتی آموزش و پرورش دانست و افزود: مسوولان آموزش و پرورش هنگام گزینش مربیان تربیتی باید بسیار حساس و دقیق عمل کنند چراکه تربیت نوجوانان و آینده سازان را به آن ها واگذار می کنند. حاج هاشمی ادامه داد: از طرفی همان اندازه که در مدارس ما به ریاضی و فیز یک بها می دهند باید برای امور تربیتی نظیر جلسات قرآن و معارف نیز اهمیت قائل باشند به طوری که امور تربیتی در متن کار باشد، بسیار جدی تر از این که امروز شاهد آن هستیم. وی در پایان یادآور شد که شاید از آن جا که در آموزش و پرورش ما همه چیز حول محور آموزش می چرخد، پرورش به فراموشی سپرده شده، دقیقا مثل هوای زمستان ابن سال ها که همه چیز دارد به غیر از برف و باران.
روزنامه فرصت از سال 13 کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر خبر های خود را به صورت آنلاین نیز ارائه میکند