امام جمعه: دشمن می خواهد تا علمای اصیل حق دخالت در امور سیاسی را نداشته باشند

ارسال در اخلاق و اندیشه

 

namaz-jomeنماز جمعه هفته گذشته خمینی شهر به امامت حجت الاسلام موسی سالمی برگزار شد.

 

امام جمعه در خطبه های نماز جمعه گفت: آیات بسیاری از قرآن کریم درمورد ارزش و اهمیت این کتاب مقدس و روی آوردن به آن وجود دارد مانند آیه 57 سوره یونس که قرآن را موعظه و شفای دردهای دل و مایه هدایت و رحمت برای مردم می نامد. یا در آیه 90 سوره اسراء که می فرماید این قرآن شما را به بهترین و محکمترین راه ها هدایت می کند. بی شک و شبهه ترین راه ها همان راهیست که قرآن شما را بدان هدایت می کند. هر چه می خواهید در قرآن وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین موسی سالمی افزود: ولی متأسفانه شیعیان آن ارتباطی که شیعیان باید با کتاب قرآن داشته باشند، ندارند. اهل سنت فقط با کتاب قرآن ارتباط دارند و ما شیعیان فقط به اهل بیت(ع) روی آورده ایم و کمتر با قرآن ارتباط داریم. درحالی که این مغایر با حدیث ثقلین دارد. هر دو را باید داشته باشید تا گمراه نشوید.

وی تصریح کرد: بدون ارتباط با قرآن و ائمه(ع) مادران نمی توانند فرزندی مفید و سالم برای جامعه تربیت کنند، معلم و استاد دانشگاه هم نمی تواند انسانی نیکو پرورش دهد، هیچ مدیری هم نمی تواند در آن اداره مدیر موفقی باشد. همه اینها با ارتباط با قرآن و ائمه(ع) امکان دارد.

امام جمعه خمینی شهر ادامه داد: دنیا پستی و بلندی دارد، مشکلات دارد، برای حل این مشکلات ابزار لازم است. ابزار حل مشکلات و عبور از موانع قرآن است. در روایت داریم هر کس قرآن را مقابل خود قرار دهد و پشت سر قرآن حرکت کند، قرآن او را به بهشت می رساند. اما هر کس قرآن را پشت سر بیندازد و با قرآن ارتباط نداشته باشد و بدان عمل نکند، همان قرآن او را به سمت جهنم می برد.

سالمی توصیه کرد: در این ماه حتماً در محافل جزءخوانی شرکت کنید. قرآن زیاد قرائت کنید. جوانان اگر می خواهند راه سعادت طی کنند، کتاب سعادت قرآن است. دست از قرآن نکشید. قرآن را فقط دکوری و نمایشی در منازل نگه ندارند. قرآن را در زندگی بکار ببندید تا هدایت شوید. کمک به محافل قرآن را که در این شهرستان غریب افتاده اند، نیز فراموش نکنید.

امام جمعه با اشاره به سالگرد قیام مشروطه گفت: در آن زمان دشمن می خواست دین را سیاست جدا سازد. الان هم خواسته دشمن همین است. او می خواهد مردم را از علمای اصیل جدا کند. دشمن می خواهد تا علمای اصیل حق دخالت در امور سیاسی را نداشته باشند و فقط مسائل احکام را بگویند. لذا ما در این راه شیخ فضل ا... نوری ها را دادیم، میرزا کوچک خان ها را دادین، مدرس ها را دادیم آخوند خراسانی ها را دادیم. باز هم به سخنرانان و وعاظ محترم سفارش می کنم که در این ایام در منابر فقط به گفتن احادیث صرف اکتفا نکنید. احادیث را به این زمان ربط دهید.

وی با اشاره به سالروز تأسیس حقوق بشر بیان داشت: این حقوق بشری که غربی ها ترسیم می کنند، مال خودشان است. معنای حقوق بشر غربی این است که ما هر کاری خواستیم بکنیم، هر کس را خواستیم بکشیم و هیچ کس به ما چیزی نگویند. ولی حقوق بشر واقعی بر مبنای قرآن و ائمه(ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین سالمی با اشاره به تحولات منطقه گفت: محاکمه مبارک شروع شده و الحمدلله زمینه سرنگونی اسرائیل هم دارد فراهم می شود. انشاءا... به برکت ماه مبارک رمضان و روزه مسلمان زمینه سرنگونی دشمنان مهیا گردد همانگونه که الان پایه های اروپا لغزیده است. به برکت وحدت شما مسلمانان وعده خداوند متعال نزدیک است و مردم در همین ماه مبارک رمضان ثمره پیروزی ها بینند.

امام جمعه خمینی شهر در پایان گفت: باید تشکر کرد از اداره برق شهرستان چرا که در روزهای اخیر مشکل برق مصلی حل شد. البته دوستان می گویند که این ساختمان مصلی را تعمیر کنید، من می گویم تعمیر این مکان مثل این است که شما اسب کوری را نعل نو بزنید. این ساختمان زیربنایی غیراستاندارد دارد و باید فکری کرد.