مهد قرآن الکریم

ارسال در اخلاق و اندیشه

مهد قرآن الکریم خمینی شهر

فعالیت خودش را با حفظ قرآن در شهرستان شروع کرد. چیزی قریب به 20 سال پیش و در مجتمع الزهرا خیابان شریعتی جنوبی و از آنجا به ساختمان گرجی بلوار شهید منتظری و حدودهای سال 1383 بود که مهد قرآن مرکزی خمینی شهر ابتدای شهرک منظریه افتتاح شد و حالا حفظ قرآن شده است فقط یکی از بخش های مختلف مؤسسه مهد قرآن الکریم.

مدارس مهاد هم از جمله بخش های این مؤسسه است.

دبستان پسرانه مهاد سال 1385 افتتاح شد و بعد از آن دبستان دخترانه هم به جمع "مهد قرآنی" ها پیوست و از سال تحصیلی 91-90 هم مدرسه راهنمایی پسرانه خواهند داشت. راستی مهد قرآن، پیش دبستانی ها را هم از قلم نینداخته است.

و امسال مؤسسه مهد قرآن الکریم خمینی شهر به مدیر عاملی "سید ابوالفضل موسوی زاده" مقام دوم را از میان تمام مؤسسات استان کسب کرد آن هم فقط با اختلاف یک امتیاز از دولت آبادی ها که اول شده بودند.

و اما حفظ قرآن ...

دو دوره حفظ 3 ساله و 5 ساله: دوره های حفظ مهد قرآن با سوره مبارکه "انبیاء" آغاز می شود و قرآن آموز این سوره را  طی 12-11 جلسه حفظ می کند و پس از کسب حد نصاب نمره در آزمون کتبی و شفاهی وارد کلاس حفظ شده و از جزء اول شروع می کند و در پایان هر جزء یک آزمون کتبی و شفاهی100 نمره ای را پشت سر می گذارد و نمره اش نباید از 80 پایین تر بیاید. قرآن آموز در کنار حفظ، تجوید و مفاهیم و صوت و لحن هم می آموزد.

خردسالان 6-3 سال هم در کلاس های جوانه های قرآن، سوره های کوچک قرآن را همراه با حدیث و شعر از بر می کنند و در کنارش مادران هم همزمان می توانند از کلاسهای حفظ سوره ای، کلاس های مشاوره ای و حتی هنری مهدقرآن بهره مند شوند.

خلاصه مهد قرآن الکریم میزبان خوبی است برای خردسالان 6-3 سال و هر کسی در هر سنی که دوست داشته باشد با قرآن انس بیشتری بگیرد. این را هم اضافه کنم که کلاس های مهد قرآن عصرها دایر می شود.

درباره این مرکز قرآنی اگر بیشتر می خواهی بدانی یک سری بزنيد به این سايت: www.noor.mehad.org