سومین فصل برنامه "پاتوق دخترانه" در حال برگزاریست

ارسال در اخلاق و اندیشه

دومین جلسه از سومین فصل "پاتوق دخترانه" با حضور حجت الاسلام والمسلمین داستانپور در دارالقران اهل بیت (ع) برگزار شد. به گزارش خبرنگار فرصت، معاون تربیت و رسانه دارالقران اهل بیت (ع) گفت: جلسات پاتوق دخترانه از تابستان 96 در خمینی شهر آغاز شد که در دو فصل هر هفته به صورت مستمر با حضور بیش از هشتصد دختر نوجوان برگزار گردیده است. هاشمیان افزود: هدف از اجرای این برنامه انجام کار تربیتی و فرهنگی برای دختران نوجوان شهرستان می باشد. در ضرورت شکل گیری این حرکت همین بس که امروزه دختران نوجوان یکی از رها شده ترین گروه ها و از طرفی آسیب پذیر ترین گروه های جامعه هستند. جلسه پاتوق دخترانه صرفا یک جلسه سخنرانی نیست. محفلی جهت تخلیه هیجانات نوجوانی، مأمنی برای مشاوره و گفتگوی دخترانه و مکانی برای تأمل در سوالات، نیازها و خواسته هایی از جنس دخترانه است.

 photo ۲۰۱۸ ۰۱ ۲۵ ۱۲ ۳۲ ۵۴
وی گفت: در یک کلام پاتوق دخترانه حاصل تلاش چند نفر و یک موسسه نیست. حرکتی است که بیش از یک سال کار مطالعاتی فکری و پشتیبانی را همراه دارد و حاصل همکاری مجموعه های مختلف شهری از جمله دارالقران اهل بیت (ع)، موسسه مهد قرآن کریم خمینی شهر، حوزه های بسیج خواهران، حوزه های علمیه خواهران، آموزش و پرورش، بسیج دانش آموزی و مجموعه های فرهنگی شهر است.
معاون تربیت و رسانه این مرکز فرهنگی با تاکید بر اینکه این جلسات توسط حجت الاسلام داستان پور اداره می شود، گفت: قابل ذکر است که ایشان یکی از اساتید شاخص و بارز کشور در حوزه نوجوان هستند که شاید در کل کشور مانند ایشان به اندازه انگشتان یک دست هم نداشته باشیم. ایشان مشاور مذهبی برنامه به توان خدای شبکه امید می باشند و هر هفته این مجموعه را همراهی می کنند.