فرزندان برای رفتن به دانشگاه تربیت می‌شوند نه برای تشکیل خانواده

ارسال در اخلاق و اندیشه

همایش خانواده از منظر اهل€Œبیت (علیه€Œالسلام) با هدف تبیین دیدگاه قران و اهل€Œبیت (علیه€Œالسلام) در خصوص جایگاه و نقش تربیتی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سلامت در نظام اسلامی در دانشگاه اصفهان برگزار شد.
به گزارش فرصت آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ، دبیر علمی همایش خانواده از منظر اهل€Œبیت (علیه€Œالسلام) روز دوشنبه در مراسم آغاز به کار این همایش گفت: زیربنایی ترین جایگاه در بنای فرهنگ اسلامی خانواده است.
محمدصالح طیب€Œنیا با اشاره به اینکه خانواده منشا تحولات مدیریتی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و تربیتی در جامعه است، تصریح کرد: ولی متاسفانه در این زمینه سرمایه€Œگذاری لازم انجام نشده است.

وی با بیان اینکه همایش خانواده از منظر اهل€Œبیت (علیه€Œالسلام) اولین همایش از سلسه همایش€Œهای اهل€Œبیت (علیه€Œالسلام) و بنیان€Œهای فرهنگی عصر حاضر است، افزود: اولین همایش با موضوع خانواده به دنبال بررسی جایگاه این رکن تربیتی در بنای فرهنگی جامعه از منظر اهل€Œبیت (علیه€Œالسلام) است.
دبیر علمی همایش خانواده از منظر اهل€Œبیت (علیه€Œالسلام) گفت: این همایش در هفت محور تراز مطلوب خانواده از نظر اهل€Œبیت (علیه€Œالسلام) تشکیل، حفظ و تحکیم خانواده از نظر اهل البیت (ع)، مدیریت و اقتصاد خانواده، سلامت در خانواده، تعلیم وتربیت در خانواده، جمعیت شناسی و خانواده و حمایت از خانواده در نظام اسلامی برگزار شد.
دبیر همایش پیش از برگزاری این همایش در ضرورت های تشکیل آن با بیان اینکه ریشه بسیاری از معظلات خانواده€Œهای ما فرهنگی است، چنین گفت: متاسفانه جامعه امروز فرزندان خود را برای رفتن به دانشگاه تربیت می€Œکنند نه برای تشکیل خانواده و پذیرش مسوولیت€Œهای آن ،محمدصالح طیب€Œنیا، افزود: متاسفانه تربیت در خانواده جایگاه خود را از دست داده در حالی که بستر اصلی تعلیم و تربیت از منظر دین خانواده است و آن€Œگونه که برای نهادهایی چون آموزش و پرورش هزینه کرده€Œایم برای خانواده سرمایه€Œگذاری نشده است.
وی ادامه داد: سایر نهادها مانند مدرسه به عنوان یکی از متولیان آموزش و پرورش در کنار خانواده قرار دارند.
طیب€Œنیا گفت: براساس آمار ۷۰ درصد طلاق€Œ€Œها ناشی از فقدان تربیت جنسی مناسب بوده است، یا تربیت رسانه€Œای کودکان نقش منفی در شکل€Œگیری شخصیت و هویت آنها در مسوولیت€Œپذیری دوران€Œهای جوانی و تشکیل خانواده آنها خواهد داشت.
دبیر همایش با تاکید برضرورت عملی شدن دستورات اهل€Œبیت (علیه€Œالاسلام) در تربیت خانوادگی،
خواستار تاسیس رشته مدیریت خانواده ویژه بانوان شد .