ضرورت اولویت بندی مسائل فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی استان ها

ارسال در اخلاق و اندیشه

دبير شورای فرهنگ عمومی كشور که برای شرکت در همایش استانی شورای فرهنگ عمومی استان فارس به شیراز رفته بود ،با اشاره به سبقه تاسیس این شورا اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی مهمترین شورای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است و مصوبات آن در استان ها پس از ابلاغ از سوی استاندار به دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان لازم الاجرا است. به گزارش فرصت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای فرهنگ عمومی کشور، حجت الاسلام والمسلمين شاهمرادی افزود: با توجه به جایگاه شورای فرهنگ عمومی استان ها، اعضا باید خود در جلسات این شورا حضور داشته باشند و این جلسات باید به صورت منظم در استان برگزار و مصوبات آن پیگیری شود.

 وی با تاکید بر این€Œکه حضور نمایندگان مدیران که فاقد اختیارات بوده و تنها بیننده و شنونده جلسه شورای فرهنگ عمومی باشند، سودی ندارد، ادامه داد: هر مسئولی که به نمایندگی از یک دستگاه در شورای فرهنگ عمومی شرکت می€Œ کند باید اختیارات کامل و بر مسائل آن دستگاه اشراف داشته باشد تا بتواند به €Œطور دقیق مسائلی را طرح کرده و نتایج را در دستگاه مربوطه اجرایی کند.

 دبير شورای فرهنگ عمومی كشور گفت: ۴۸ سرفصل سبک زندگی بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری احصا شده و به دستگاه €Œهای ذی€Œربط داده شد که پس از مشورت با نخبگان حوزه خود، اولویت€Œ ها را از منظر مجموعه خود مشخص کنند که در نهایت آنچه تمام دستگاه €Œهای متولی امر فرهنگ در شمار اولویت€Œ های نخستین خود ذکر کرده بودند مساله خانواده بود.

حجت الاسلام والمسلمين شاهمرادی خاطرنشان کرد: در مورد بحث خانواده زمستان سال گذشته طرح و برنامه €Œریزی لازم انجام شد و از ابتدای امسال حرکت بر محور مسائل حوزه ازدواج، طلاق، خانواده و€ ... در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: اگر مسائل دقیق تبیین شود چرایی ناهنجاری€Œ ها و آسیب€Œ ها بهتر مشخص خواهد شد و در این فرایند باید علما، مردم شناسان، دین شناسان، جامعه €Œشناسان و سایر متخصصان و نخبگان دغدغه€Œ مند هر استان گرد هم آیند و با راهنمایی نماینده ولی€Œ فقیه به سمت مطلوب حرکت کنند.