تا چند سال آینده در خمینی شهر پدیده خواهیم داشت

ارسال در اخلاق و اندیشه

مسوول جامعه قاریان و حافظان خمینی شهر در نشست خبری ماه مبارک رمضان ازاینکه نگاه مسوولان قرآنی نیست، اظهار گله مندی کرد. به گزارش خبر نگار فرصت آنلاین، سید علی موسوی زاده گفت: نگاه قرآنی یعنی به قرآن احترام گذاشتن. زمانی که فردی مثلا رتبه ورزشی کسب می کند، در سطح شهر بنر نصب می کنند، این خوب است اما چرا برای قرآن اینگونه نیست.


وی از جایگاه قرآنی شهرستان سخن گفت و بیان داشت: به اذعان اهل فن در سالهای اخیر خمینی شهر رشد بسیاری در امر قرآن داشته و به جرات می توان گفت بعد از شهر اصفهان بالاترین توان قرآنی را در استان دارد. شاهد سخن من مسابقات آموزش و پرورش، مسابقات اوقاف یا مسابقات «مدهامتان» است که همیشه بیشترین رتبه ها از آن قرآنیان اصفهان و خمینی شهر و بعد بقیه شهرستان ها می گردد.


موسوی زاده ادامه داد: حرکت های قرآنی شهر به سمتی حرکت می کند که بعید نیست در کل استان اول بشود. انشاءا... تا چند سال آینده در خمینی شهر پدیده خواهیم داشت یعنی اساتید قرآنی که خودشان حرفی برای گفتن دارند. این پیش بینی برگرفته از گفته اساتید بین المللی است که در خمینی شهر کلاس برگزار می کنند. این را نتایج افتخارات قهرمانان قرآنی می گوید از جمله وجود بیش از 3000 حافظ قرآن در شهر، کسب رتبه اول گروه تواشیح مِسک در جشنواره بین المللی رضوی در بین 70 گروه تواشیح از سراسر کشور، انتخاب تلاوت نوجوانان علی کاظمی و مهدی شیروی که موفق شدند در محضر مقام معظم رهبری به تلاوت بپردازند، رتبه محمد مرندی که بهترین سبک مصطفی اسماعیل خوان در استان را داراست و کسب رتبه های متعدد استانی و کشوری در مسابقات قرآنی.


طبق آمار کسانی که قرآنی اند و به نحوی با قرآن ارتباط داشته اند، سالم ترند
مسؤول جامعه قاریان و حافظان قسمت دوم سخنان خود را به بحث معضلات فرهنگی اختصاص داد و گفت: به قول امام راحل(ره) فرزندان خود را با تربیت قرآنی بیمه کنید. امروزه اعتقادات فرزندان ما هدف گرفته شده است. متأسفانه سن ازدواج بالا رفته و سن بلوغ پایین آمده و چه خطرات و مشکلات در این فاصله زمانی برای جوان رخ می دهد. اگر کسی قرآنی باشد، بیمه باشد، سالم تر خواهد ماند. طبق آمار آنانی که به نحوی با قرآن ارتباط داشته اند، سالم ترند.


سید علی موسوی زاده ضمن بیان اینکه بزرگترین پیشگیری کننده قرآن است، گفت: کشورهای خارج به پیشگیری معتقدند و برای آن هزینه می کنند ولی ما کار را انجام می دهیم بعد که دچار درد شدیم به درمان می اندیشیم و چند برابر هزینه آن را برای درمان متحمل می شویم درحالی که بزرگترین پیشگیری کننده قرآن است. به جای اینکه دنبال درمان فرزندان خود باشیم چه در مراکز مشاوره و بیمارستان، می توانیم او را از همان ابتدا در مرکز قرآنی ای تربیت نماییم و هزینه کنیم. دیگر به مشاور هم نیاز پیدا نمی کند.


مسوول جامعه قاریان و حافظان خمینی شهر در پایان از رسانه ها درخواست کرد که تا می توانند نخبه های قرآنی شهر را معرفی کنند، جلسات قرآنی را معرفی کنند. دغدغه های قرآنی شهر را مطرح نمایند و اذعان دارند که جایگاه قرآن چقدر می تواند بیش از این باشد.


لازم به ذکر است جامعه قاریان و حافظان خمینی شهر به عنوان مرکز تخصصی تلاوت و حفظ قرآن از سال 1389 در موسسه مهد قرآن شهرستان فعالیت خود را آغاز نمود و هم اکنون در زمینه های قرائت، حفظ، ترتیل، تفسیر، تواشیح، ابتهال، اذان و... فعالیت دارد.