سیگار و قلیان دروازه ورود به اعتیاد است

ارسال در اخلاق و اندیشه

با حضور صاحبنظران، انديشمندان، دانش پژوهان و محققان از سراسر كشور و همچنين مديران اجرايي و روساي دانشگاه ها چهارمين همايش ملي روان شناسي، مشاوره و مددكاري اجتماعي در تالار شهيد آويني دانشگاه آزاد اسلامي خميني شهر برگزار شد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دبير هماهنگي ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان درسخنانی گفت: طي مطالعات صورت گرفته سيگار و قليان دروازه ورود به اعتياد در بين مردم است و كشفيات مواد مخدر در كشور نيز افزايش يافته است. دکتر هادی زاده افزود: 56 درصد دانشجويان مواد را نمي شناسند و 67 درصد مصرف را از دوران مدرسه آغاز مي كنند و 32 درصد دسترسي به مواد را در خوابگاه ها آسان عنوان كرده اند.


وی در ادامه از تقويت نقش خانواده و مذهب، بهره گيري از فرهنگ بومي، ايجاد حسن مسووليت، بسيج عمومي و كارزار رسانه اي  به عنوان پنج توصیه ای که در دنیا برای كاهش مصرف مواد مخدر مطرح است، یاد کرد. 


دكتر خوروش دبير اجرايي همايش نيز گفت: از بین 57 مقاله ارائه شده به دبيرخانه همايش، 10 مقاله توسط روانشناسان برتر استان اصفهان و تهران انتخاب شده و مقالات برتر در مجلات ISI چاپ خواهد و ما بقي به صورت پوستر ارائه مي شود.

بر اساس همین گزارش، دكتر مهدي غيور معاون امور اجتماعي اداره كل بهزيستي استان اصفهان با موضوع بهزيستي و اصول مددكاري و سرهنگ كريمي معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان با موضوع پرخاشگري در جامعه و نقش پليس در پيشگيري از آن سخنراني كرد. اين همايش با مشاركت سازمان بهزيستي، نيروي انتظامي و دانشگاه آزاد اسلامي برگزار گرديد.

 

Â