راهکارهای افزایش آستانه تحمل

ارسال در اخلاق و اندیشه

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: عصبانیت‌های آنی، پرخاشگری، تحقیر دیگران، توهین به سایر افراد و برانگیختن عصبانیت آنان و حمل سلاح سرد و گرم از جمله عواملی هستند که در نتیجه پائین بودن آستانه تحمل در یک فرد بروز می‌کنند.
به گزارش (ایسنا)، به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ ستار خسروی در خصوص راهکارهای افزایش آستانه تحمل اظهار کرد: آستانه تحمل به حداکثر توان یک فرد در مواجهه با موانع و مشکلات گفته می‌شود.
وی افزود: تمام افراد برای زندگی کردن ناچارند با سایر افراد جامعه تعامل داشته باشند و هر چه مشکلات فراروی انسان‌ها بیشتر باشد امکان تأثیرگذاری آن بر روح و روان و جسم آن‌ها هم بیشتر می‌شود.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ضعف بهداشت روان در جامعه باعث پائین آمدن آستانه تحمل افراد می‌شود،‌ تصریح کرد: ما شاهد این هستیم که افراد بر سر کوچک‌ترین مشکل با هم درگیر شده و اتفاقات بسیار ناگواری را رقم می‌زنند؛ متاسفانه اکثر قتل‌ها به همین صورت رقم می‌خورد.
وی تصریح کرد: انتظار این نیست که هیچ گاه عصبانی نشوید بلکه منظور این است که باید خشمتان را کنترل کنید و از بروز عصبانیت ناگهانی و انفجاری جلوگیری کنید زیرا همه افراد مثل هم نیستند و مثل هم فکر نمی‌کنند و نباید انتظار داشته باشیم همه مثل ما فکر کنند و لذا توقعات این‌چنینی باعث بروز تنش و لبریز شدن صبر افراد می‌شود.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر آستانه تحمل پایین باشد و نتوانیم خودمان را کنترل کنیم ممکن است در حین عصبانیت اتفاقاتی مثل قتل رقم بخورد و یک عمر پشیمانی را همراه داشته باشد، باید از کنار مسائل و معضلاتی که با آن روبرو می‌شویم منطقی عبور کنیم و خردمندانه آن‌ها را حل کنیم البته، سعی کنید نصیحت را هم در جای خودش بکار ببرید همه افراد در مقابل نصیحت کردن یک عکس‌العمل نشان نمی‌دهند.
خسروی اضافه کرد: عبارت تسکین‌دهنده‌ی "سخت نگیر" را با خود تکرار کنیم زیرا اکثر مشکلات ارزش این همه نارضایتی و عصبانیت‌ را ندارد؛ سعی کنیم با توسل به آموزه‌های دینی صبر و تحمل خود را افزایش دهیم و در صورتی که در معرض فشار کار روزانه، خستگی و گرما قرار گرفتیم به نوعی از آن محیط خارج شویم.
وی با اشاره به اینکه ورزش به ما کمک می‌کند تا بسیاری از انرژی‌ها تخلیه و خشم کنترل شود، اظهار کرد: اگر آدم جوشی و عصبانی‌ای هستید سلاح سرد یا گرم حمل نکنید، با کوتاه آمدن در دعوا و پایان دادن به آن نه تنها بازنده نیستید بلکه توانسته‌اید از بروز یک حادثه یا فاجعه ناخواسته جلوگیری کنید و برنده‌اید.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: از بکاربردن الفاظی که باعث تحقیر دیگران می‌شود خودداری و از لجاجت در رانندگی جداً پرهیز کنید. اگر در درگیری‌ها طرف مقابل به شما توهین کرد خود را کنترل کنید و شما توهین نکنید در این صورت باز هم شما برنده‌اید.
خسروی تصریح کرد: در نزاع‌های خیابانی خطرناک به جای مداخله به پلیس اطلاع دهید و هم‌چنین زمینه‌های پرخاشگری را در فرزندانتان بشناسید و به فکر درمان آن‌ها باشید؛ فرزندان از ما الگو می‌گیرند پس نزد آن‌ها به دیگران توهین و پرخاش نکنیم.