خیابان یا میدانی یا مکانی به نام امام جمعه فقید نامگذاری شود

ارسال در اخلاق و اندیشه

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ عباس رحیمی در خطبه های این هفته به سالگرد درگذشت دانشمند وارسته، مجاهد نستوه، امام جمعه فقید خمینی شهر آیت ا... سید محمد احمدی اشاره کرد و گفت: نگذارید بزرگانی که خدمت کرده اند فراموش گردند. به شورای شهر و شهرداری توصیه می کنم خیابان یا میدانی یا مکانی را به نام این مرد بزرگ نامگذاری کنید تا نام وی مانند علمای دیگر زنده بماند. بزودی در این مصلی هم عکس مناسبی از وی زده خواهد شد.
خطیب جمعه خمینی شهر با اشاره به آیه 16 سوره جن «وَ ألَّوِ استَقاموا عَلَی الطَّرِيقَهِ لَأسْقَيْناهُم ماءً غَدَقاً‏» گفت: این منطق دین و گفته قرآنست که اگر استقامت کنید از پیروزی سیرابتان می کنیم. الحمد لـ... فرهنگ مقاومت، شهادت و ایثار موفق شد و استکبار جهانی را به زانو درآورد. با اینکه بیش از 2000 نفر کشته، 11 هزار زخمی شدند و چندصد هزار خانه و مدرسه و مسجد خراب شد، اما تفکر مقاومت پیروز گردید و تفکر وحشی گری و تجاوز شکست خورد. رسوایی اش به آمریکاییها و انگلیسیها ماند چون حمایت کردند و خفّت از آنان نیز هست. امیدست تفکر استقامت آنچنان ریشه بدواند که سردمداران کفر را به شکست درآورد.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به دهم شهریور 1362 سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا در ایران اشاره کرد و گفت: قانون خوبی بود ولی آرام آرام نسخ شد به طوری که الان نمی توانیم بگوییم بانکداری ما اسلامیست. یقیناً ربا در بانکها وجود دارد. بجای اینکه پول در کار تولید برود کارهایی می شود مثلاً ساختمان بانکها چند طبقه و تجملاتی می شود یا اینکه بانکها خودشان می شوند دلّال. بانکها خود را دولت می دانند و گوش به حرف هیچ دولتی نمی دهند. الان دولت حرکات مثبتی انجام داده است، مقام معظم رهبری هم در آغاز سال صحبتهای زیبایی در این مورد فرمود. انشاءا... خداوند به دولت کمک کند تا طرحها و برنامه هایشان را خوب اجرا نمایند.
نماینده ولی فقیه با تبریک مجدد هفته دولت به دولتمردان پنج جهت گیری را در دولت الزامی دانست و گفت: چندین جهت گیری کلی باید در دستور کار دولت باشد: اول جهت گیری دین، دولت نباید بگوید من کاری به دین ندارم. دوم جهت گیری اخلاق، باید اخلاق مداری در جامعه بالاخص بین کارمندان و مدیران شکل بگیرد. سوم جهت گیری عدالت، دولت باید به گونه ای عمل نماید که عدالت اجرا گردد و همه به حق خودشان برسند. چهارم جهت گیری خدمت، باید روحیه دولت روحیه خدمت باشد و پنجم جهت گیری مقابله با استکبار جهانی و زورگویان عالم که دولت باید به این سمتها حرکت کند تا موفق گردد.
لازم به ذکرست که آیت ا... سید محمد احمدی (متولد 1313 / خمینی شهر) از سال 1359 تا پایان عمر یعنی 11 شهریور 1382 امامت جمعه خمینی شهر را به عهده داشت و هم اکنون آرامگاه وی در آستان امامزاده سید محمد(ع) قرار دارد.