تمبر یادبود آیت ا... حاج شیخ عبدالجواد جبل عاملی رونمایی شد

ارسال در اخلاق و اندیشه

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین در این مراسم که با تلاوت سوره مبارکه الرحمان آغاز شد، حجت الاسلام مهدی اژه ای به سخنرانی پیرامون مقام علم و عالم پرداخت و گفت:
مرحوم آیت ا... جبل عاملی به این مسجد نور داد. مراجع تقلید فعلی می گویند که قدر ایشان شناخته نشده است. این عالِم این قدر قیمت پیدا کرده و این را خدا عطا کرده است.
گفتنی
است حاج شیخ عبدالجواد جبل عاملی در سال 1323 قمری در شهرستان خمینی شهر در خانواده ای روحانی به دنیا آمد. تحصیلات خود را از مکتب خانه های خمینی شهر آغاز کرد و سپس به شهرهای اصفهان و قم برای ادامه تحصیل رفت و از محضر اساتید گرانمایه ای همچون آیت ا... شیخ عبدالکریم حائری، آیه ا... العظمی بروجردی، جلال الدین همایی، میرزا احمد مدرس، شیخ علی یزدی، شیخ محمد خراسانی، میرزا علی آقا شیرازی، حاج رحیم ارباب و دیگران استفاده برد. از شاگردان ایشان نیز می توان به حجج اسلام حسین مظاهری، مهدوی کنی، جنّتی، یزدی، شهید مطهری، ستوده، صادق خلخالی، موسی صدر، سید محمدحسین تهرانی، دکتر دینانی و مرحوم مصطفی خمینی و دیگران نام برد.
درجه علمی این عالم ربانی به حدی بود که مرجعیت را به او پیشنهاد کردند ولی ایشان زیر بار مرجعیت نرفت درحالی برخی مراجع کنونی از محضر این استاد استفاده کرده اند و اکنون به درجاتی رسیده اند اما او ترجیح می داد مانند یک طلبه معمولی زندگی کرد.
آن عالم ربانی در تاریخ 22 اسفندماه سال 1367 شمسی دار فانی را وداع گفت و در جنب مصلای نمازجمعه خمینی شهر به خاک سپرده شد.