حبیب اله شریفیان

ارسال در اخلاق و اندیشه

نام: حبیب اله شریفیان

ولادت: 1336 خمینی شهر

شهادت: 1389 خمینی شهر

شرح: 

شهید دکتر حبیب اله شریفیان در سال 1336 در خمینی شهر متولد شد. پس از پایان دوران دبیرستان در کنکور سراسری شرکت کرد و در رشته پزشکی دانشگاه اصفهان پذیرفته شد اما به خاطر علاقه اش به رشته جامعه شناسی بار دیگر در کنکور شرکت کرد و اینبار دانشگاه تهران او را در رشته مورد علاقه اش پذیرفت اما پس از سپری شدن 2 سال با وقوع انقلاب فرهنگی دانشگاه ها تعطیل شد.

 

با شروع جنگ تحمیلی به جبهه ها شتافت و یک پایش را آنجا جا گذاشت. بعد از اتمام جنگ دوباره به دنیای درس و کتاب بازگشت و اینبار در رشته پزشکی شروع به تحصیل کرد. دوران عمومی پزشکی و تخصص پوست و مو را در دانشگاه اصفهان گذراند و چند سالی عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان و همچنین معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بود.

 

پس از گذشت چند سال ترجیح داد که فقط به مداوای بیماران بپردازد زیرا او پزشکی را برای خدمت به همنوعان می خواست نه برای مال اندوزی. نیمی از روزش را در خدمت بیماران بود و در این حوزه نیز از جمله پزشکان نام آور و موفق بود. وی در تمام این دوران به جز چند سال کودکی اش که به خاطر شغل پدر در آبادان ساکن بود، در زادگاهش ماند. دکتر شریفیان در سال 1389 پس از تحمل یک دوره سخت بیماری که ناشی از مجروحیت جنگی بود، شب 22 بهمن به خیل یاران شهیدش پیوست و روز 22 بهمن ماه در حالی که بر دوش مردمان عزادار تشییع می شد در گلزار امامزاده سید محمد در جوار دو برادر شهیدش به خاک سپرده شد.

گفتنی است به گواه کنگره شهدای خمینی شهر سردار شهید دکتر حبیب اله شریفیان از جمله  فرماندهان خمینی شهری عملیات بیت المقدس بود.