صدای طبل و سنج فرصت تمرکز لازم برای کسب شعور حسینی را از عزاداران می گیرد

ارسال در اخلاق و اندیشه

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، امام جمعه خمینی شهر در نماز جمعه روز گذشته ضمن بیان این مطلب افزود: در صدای طبل و سنج تمرکز لازم برای کسب شعور حسینی وجود ندارد. امام حسین (ع) از عزادران حسینی انتظار افزایش شعور حسینی در کنار شور حسینی دارند. مجالس عزاداری در دو ماه محرم و صفر نباید تعطیل شود. این دو ماه فرصت بسیار خوبی برای افزایش شعور و بصیرت عزاداران حسینی به ویژه نسل جدید و جوانان در کمال آرامش است.وی افزود: هیئت های مذهبی، مساجد و حسینه ها نیز در این دو ماه بیشتر از سخنرانان متعهد که باعث افزایش شعور حسینی عزداران می شوند، استفاده کنند.
آیت ا.. حاج شیخ عباس رحیمی در ادامه خطبه های این هفته با تاکید بر اینکه حفظ حرمت قیام عاشورا برای حفظ اسلام لازم است، گفت: نباید اجازه داد اهداف این قیام در جامعه فراموش شود. حفظ قیام کربلا و عزاداری باعث حفظ مذهب تشیع و زنده نگه داشتن اسلام می شود. یکی از پیام های قیام کربلا حقگویی است. اظهار حقایق امروز از سوی روحانیون و افراد حزب اللهی واجب است.
استاد حوزه و دانشگاه در مورد عبرت های عاشورا بیان کرد: در طی دوران انقلاب اسلامی، هر جا که از قیام عاشورا عبرت و درس آموختیم، نتیجه مطلوب به دست آوردیم. عبرت های عاشورا باید برای مردم دوباره بازگو شود. رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته این موضوع را تذکر دادند ولی برخی روحانیون، مداحان، مسؤولان هیات های مذهبی و فرهنگی نسبت به بازگویی مجدد عبرت های عاشورا برای نسل جدید بی توجه بودند.