اقامه نماز ظهر در روز عاشورا از همه امور واجب تر است

ارسال در اخلاق و اندیشه

 مسئولين هیات هاي مذهبي با برخی مسئولين شهرستان در امامزاده سيد ابراهيم ورنوسفادران گرد هم آمدند تا پیرامون چگونگی برگزاری مراسم ماه های محرم و صفر گفتگو كنند.
امام جمعه خمینی شهر در این مراسم با تاکید بر اینکه یکی از راه های بقای مذهب تشیع، برگزاری مراسم غم و شادی اهل بیت (ع) است، گفت: مردم خمینی شهر به خوبی به این توصیه عمل می کنند و مراسم مذهبی را بسیار با شکوه برگزار می نمایند.
آيت الله رحيمي در ادامه  با اشاره به اينكه شيعيان عراق به دليل اعتقاد به مذهب شيعه کشته می شوند، تاکید کرد: مراسم مذهبی را به گونه برگزار کنیم که مردم جهان جذب این مذهب بشوند.
وي به تکالیف شیعیان نیز گریزی زد و گفت: شیعه باید تابع تکلیف باشد همانگونه که ائمه اطهار (ع) تابع تکلیف بودند. تکلیف امروز ما اقامه نماز و احیای سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر است. امام جمعه برگزاری نماز ظهر عاشورا به صورت منسجم را وظیفه هیات های مذهبی دانست و گفت: نسل جديد بايد بداند نماز اول وقت ازهمه امور واجب تراست.
وی در ادامه ایجاد مزاحمت های صوتی توسط برخی هیات ها و مجالس عزاداری، سدمعبر و ایجاد ترافیک و ممانعت از تردد خودروهای امدادی و همچنین ریختن زباله و کثیف کردن سطح شهر را حرام و از مصادیق حق الناس برشمرد و از مسئولان هیات ها خواست که مراقب باشند مراسم عزاداری آبرومندانه و در شان حسینیه ایران برگزار شود.

شهردار: خمینی شهر در ایام عزاداری باید نماد پاکیزگی باشد
شهردار نيز در اين  مراسم با تاکید بر اينكه شهرداري در كنار هيات هاي مذهبي و بلکه خود جزو هيات ها و خدمتگزار آن ها است، گفت: تعدادي از اعضای شوراي شهر نيز از خانواده بزرگ هيات های مذهبي شهر هستند.
حاج حیدری با اشاره به برگزاری باشکوه و منحصر به فرد مراسم عزاداری امام حسین (ع) در خمینی شهر، تاکید کرد: ما بايد  به گونه اي عمل كنيم كه اين افتخار روز به روز بیشتر شود چراکه شهر ما در روزهای تاسوعا و عاشورا میزبان بسیاری از هم وطنان است و این می طلبد که خمینی شهر در این ایام نماد پاکیزگی و نظافت باشد. وی ادامه داد: شهرداري با همه امكاناتش آماده خدمتگذاري به عزاداران و ميهمانان حسيني است.
شهردار با اشاره به اینک شهرداری امکانات لازم برای جمع آوری ظروف یکبار مصرف را در اختیار متولیان تقسیم غذا می گذارد از هیات ها خواست که در این زمینه با شهرداری همکاری کنند.
مناسب سازی و برنامه ریزی برای پوشش شهر در مناسبت های مذهبی از دیگر مواردی بود که حاج حیدری بر آن تاکید ورزید و گفت: امسال در ایام عید قربان و غدیر پرچم سیاه در شهر مشاهده می شد در حالی که آذین بندی ها باید درخور شهر ما باشد.
وی در این باره افزود: شهرداری قصد دارد برای پوشش مذهبی سطح شهر با هیات ها وارد مذاکره و برنامه ریزی شود.  
شهردار در ادامه رعایت نکات ایمنی هنگام آذین بندی و نصب پرچم ها را از جمله نکاتی دانست که هیات ها باید به آن توجه کنند چراکه بعضی داربست ها خطرساز هستند.
علی اصغر حاج حیدری در خصوص کمک مالی شهرداری به هیات های مذهبی خاطرنشان کرد: مردم خمینی شهر نشان داده اند که برای حل مشکلات و تامین نیازهای هیات ها از هیچ کمکی فروگذار نمی کنند و بهتر است هیات ها به شکل مردمی اداره بشود چرا که ارائه کمک های مالی اندک اصلا در شان آن ها نیست.

رییس اداره تبلیغات اسلامی: جایگاه والای مذهبی در خمینی شهر باید همواره تقویت شود
رئيس اداره تبليغات اسلامي نيز در اين مراسم با تاکید بر اینکه شور و شعور در عزاداری سید و سالار شهیدان باید در کنار هم باشد از هیات های مذهبی خواست حتما در مراسم شان از روحانیون استفاده کنند.
حجت الاسلام مرتضوي افزود: خمینی شهر را به حق حسینیه ایران نامیده اند و لذا باید این جایگاه مذهبی در خمینی شهر تقویت شود. رییس اداره تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم نباید به واجبات و عبادات ما لطمه ای وارد کند، گفت: پیشکسوتان هیات ها باید در این زمینه الگوی جوانان باشند.