امام جمعه خمینی شهر: انقلاب اسلامی ایران با آیه «جاءَ الحَقُّ» شروع شد و با آیات دیگر ادامه می یابد

ارسال در اخلاق و اندیشه

 

NAMAZ4این هفته مراسم نمازجمعه در خمینی شهر به امامت حجت الاسلام والمسلمین موسی سالمی برگزار شد و ایشان ضمن اشاره به آیه 81 سوره اسرا گفت: انقلاب اسلامی ایران با آیه «جاءَ الحَقُّ» شروع شد و با آیات دیگر ادامه می یابد.

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، امام جمعه خمینی شهر در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع)، حدیثی از آن امام همام خواند و ادامه داد: اگر کسی بر مرکب باطل سوار شود، یعنی راه باطل را پیش بگیرد، به خانه پشیمانی و ندامت می رسد یعنی گمراه می گردد. پس شما همیشه بر مرکب حق سوار شوید نه مرکب باطل؛ سعی کنید همیشه راه اهلبیت(ع) را در پیش بگیرید. حجت الاسلام و المسلمین موسی سالمی ضمن اشاره به ایام ا... دهه فجر بیان کرد: 33 سال پیش هنگامی که شاه از کشور و رفت و قرار شد امام خمینی(ره) به ایران بیاید، زمزمه های مردم با این آیه آمیخته شده بود؛ «جاءَ الحَقُّ وَ زَهَقَ الباطِلُ إنَّ الباطِلَ کانَ زَهوقاً» (81/اسراء) یعنی حق آمد و باطل رفت و طبق سنت همیشگی خدا باطل رفتنیست. الان نیز در آستانه 34 سالگی انقلاب اسلامی باز هم آیه دیگری را می خوانیم که «وَ رَأَیتَ النّاسَ یَدخُلونَ فی دینِ اللهِ إفواجاً» (2/نصر) یعنی مردم فوج فوج به دین خدا وارد می شوند. شما مردم عزیز 33 سال پیش سختی و زحمت کشیدید، حال الگویی شده اید برای کشورهای اسلامی. ایران بر قله فتح و پیروزی نشسته، عقبه های سخت را پشت سر گذاشته و به پیروزی رسیده است. انقلاب اسلامی ایران با آیه «جاءَ الحَقُّ» شروع شد و با آیات دیگر ادامه می یابد. وظیفه ما نیز در قبال این انقلاب در آیه سوم سوره نصر آمده که «فَسَبِّح بِحَمدِ رَبِّک» یعنی ما باید تسبیح خدا را بگوییم، شکر خدا کنیم. وی ادامه داد: یکی از راههای شکرگذاری این ست که باید ببینیم چه چیزی باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد. چهار عامل در پیروزی انقلاب اسلامی ایران مؤثر بود؛ یکی «ایمان به خداوند» این لطف خدا بود که ما پیروز شدیم، دوم «رهبری» پیامبرگونه امام خمینی(ره) و سپس امام خامنه ای، سوم «اتحاد مردم» و چهارم «استقامت در راه خدا». هر کجا این چهار عامل باشد، پیروزی هست. ما مردم ایران تا زمانی که این چهار عامل را داریم، شکست نخواهیم خورد؛ حتی اگر دشمنان ما را تهدید کنند.

 

خطیب نماز جمعه خمینی شهر به تصمیم اخیر اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: اتحادیه ایران را تهدید کرده است که شش ماه دیگر خرید نفت از ایران را تحریم خواهد کرد. دشمن الان اعلام کرده برای شش ماه دیگر، چرا الان؟ چون با این کار قصد دارد به انتخابات 12 اسفند ضربه بزند. دشمن گمان کرده که اگر حالا این را اعلام کند، مردم ایران خود را می بازند و ناراحت می شوند. بسیاری از کشورهای دنیا نیز با این تصمیم مخالفند چون به نفع آنان نیست. به مسوولان کشور پیشنهاد می کنیم که از همین الان صادرات نفت را قطع بکنید و راه رفت و آمدشان از طریق تنگه هرمز را هم بگیرید تا ببینیم چه غلطی می خواهند بکنند.

حجت الاسلام و المسلمین موسی سالمی در پایان تصریح کرد: ملت ما در دو زمان مناسب جواب دشمنان را خواهد داد؛ یکی روز 22 بهمن با حضور در راهپیمایی و دیگری روز 12 اسفند با حضور گسترده پای صندوق های رای پاسخ این تهدید را خواهد داد.