اولین همایش تجلیل از جوانان نمونه تشکلهای دینی برگزار شد

ارسال در اخلاق و اندیشه

farhang-javan «اولین همایش تجلیل از جوانان نمونه تشکلهای دینی» همایش در روزهای پایانی ماه شعبان به همت اداره تبلیغات اسلامی خمینی شهر در آستان مقدس امامزاده سید محمد(ع) خمینی شهر برگزار گردید.

این همایش که قرار بود در ایام ولادت باسعادت حضرت علی اکبر(ع) برگزار گردد به علت مشکلات پیش آمده در تاریخ مذکور برگزار شد.

در ابتدای این همایش رئیس اداره تبلیغات اسلامی خمینی شهر حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی ضمن بیان خصوصیات شهرستان خمینی شهر از تمامی شرکت کنندگان تشکر نمود.

در ادامه مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان حجت الاسلام و المسلمین بهشتی نژاد سخنرانی کرد و ضمن تشریح مقوله جوان، ویژگیهای جوان نمونه را بیان کرد و مصادیق جوان نمونه را در اسلام گفت و به حضرت علی(ع) نیز اشاره کرد.

سپس نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی سید محمد جواد ابطحی صحبت کردند و اشاره ای به بودجه های فرهنگی مخصوص جوانان در مجلس نمودند.

در پایان این همایش از تعداد 61 جوان نمونه بین 18 تا 30 سال با اهدای یک جلد کتاب «فرهنگ جوان» نوشته مهدی نیلی پور و تندیس این جشنواره تجلیل به عمل آمد و قرار شد در فرصت مناسبت این جوانان به سفر مشهد مقدس فرستاده شوند. این جوانان شامل تعدادی طلبه، بسیجی، حافظ قرآن، مداح، ورزشکار، مخترع، پژوهشگر، هنرمند و فعالان هیآت مذهبی که به وسیله سه منبع هیآت مذهبی، حوزه های علمیه و کانونهای قرآنی فرهنگی تبلیغی زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی انتخاب شده بودند.

در حین تجلیل از جوانان و اهدای جوایز معاون فرماندار ضمن بیاناتی کوتاه گفت: معمولاً در این قبیل جلسات مسؤولان می آیند و برای جوانان صحبت می کنند. شایسته است در آینده ای نزدیک جلسه ای تشکیل شود تا جوانان و نخبگان بیایند و صحبت کنند و مشکلات خود را با مسؤولان در میان بگذارند.

گفتنی است در این مراسم نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه، معاون فرماندار، مسؤولان حوزه های علمیه و مسؤولان بخشهای اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خمینی شهر و اقشار مختلف مردم شرکت کرده بودند.