شب زنده داری شب نیمه شعبان

ارسال در اخلاق و اندیشه

iop1ep0qrmm7xpmkfws3با توجه به فرارسیدن ولادت باسعادت حضرت ولیعصر(عج) امسال نیز مراسم معنوی شب زنده داری نیمه شعبان در برخی مساجد شهرستان خمینی شهر برگزار می شود.

مسؤول کانون فرهنگی شهید بهشتی خمینی شهر در رابطه با برگزاری این مراسم به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: یکی از این مساجد که سابقه بیشتری در برگزاری این مراسم دارد، مسجد جامع گارسله است. مراسم شب زنده داری نیمه شعبان از سال 1378 به همت اعضای کانون فرهنگی شهید بهشتی در این مسجد برگزار شد و امسال نیز قرار است مسجد جامع گارسله برای سیزدهمین سال متوالی پذیرای علاقمندان باشد.

 

"قدمعلی مختاری" افزود: در سالهای اخیر مساجد دیگر شهرستان خمینی شهر و حتی اصفهان نیز این برنامه را برگزار می کنند.  این مراسم معنوی با استقبال زیاد مردم مواجه می شود تا حدی که ما در یک سال بیش از 700 نفر شرکت کننده داشتیم. وی توضیح داد: همانگونه که در کتاب شریف مفاتیح الجنان آمده است، اعمال شب نیمه ماه شعبان بسیار زیاد و پرفضیلت است و مهمترین آنها احیا و شب زنده داریست. در این مراسم  پس از اجرای برنامه های ویژه و پس از صرف سحری و اقامه نماز جماعت صبح، شرکت کنندگان روز نیمه شعبان را به نیت سلامتی آقا امام زمان(عج) روزه می گیرند. مختاری در ادامه گفت: از دیگر اعمال این شب پرفضیلت صد رکعت نماز، دعای کمیل، زیارت عاشورا و صلوات شعبانیه است که در این مراسم اجرا خواهد شد. در ضمن برنامه های عبادی سخنرانی یکی از سخنرانان شهیر در برنامه های این شب گنجانده شده است و امسال از سخنرانی دکتر فاطمی استفاده خواهیم کرد.

قدمعلی مختاری در ادامه بیان داشت: از مسوولان فرهنگی شهرستان انتظار داریم همانگونه که برای برنامه اعتکاف تبلیغات گسترده صورت گرفت و مساجدی که پذیرای معتکفان بود، اعلام شد، برای برنامه احیای شب نیمه شعبان نیز چنین کاری انجام شود تا همشهریان محترم بدانند کجاها می توانند در مراسم شب زنده داری نیمه شعبان شرکت کنند.

مسوول کانون فرهنگی شهید بهشتی خمینی شهر در پایان تصریح کرد: در شهرستان خمینی شهر فعالیتهای فرهنگی و مذهبی بسیار خوبی انجام می شود ولی متأسفانه تبلیغات ضعیف است. یک اتفاق ناجور شهرستان را در بوق و کرنا می کنند ولی با چنین برنامه های مثبتی اینطور ضعیف برخورد می شود. لازم به ذکر است خواهران و برادران علاقمند جهت شرکت در مراسم معنوی احیای شب نیمه شعبان می توانند شبها به دفتر پایگاه بسیج برادران و روزها به دفتر پایگاه بسیج خواهران مائده در مسجد جامع گارسله مراجعه و ثبت نام کنند و کارت ورود به مراسم را دریافت نمایند.