اداره اوقاف مي تواند بخشي از مشكلات مالي تشكلهاي قرآني را حل كند

ارسال در اخلاق و اندیشه

Ettehadeieh-Qranرئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکلهای قرآنی در جلسه دیدار اعضای هیئت مدیره اتحادیه تشکلهای قرآنی خمینی شهر با فرماندار شهرستان شهرستان، با اشاره به پتانسیلهای این اتحادیه گفت: این اتحادیه بیش از 40 مرکز قرآنی شهرستان را تحت پوشش دارد که این مراکز تمامی شهر را پوشش می دهند.

سید حسین موسوی زاده ادامه داد: ما اعتقاد داریم که این حجم وسیع مراکز، فرصت خوبی برای مسؤولان شهرستان است تا مسائل فرهنگی شهرستان را به بهترین نحو مدیریت کنند.

وی افزود: متأسفانه اکثر مراکز قرآنی شهرستان دچار مشکلات مالی هستند و اگر بودجه مورد نیاز آنها تأمین شود، حجم زیادی از نوجوانان و جوانان شهر را زیر پوشش خود قرار می دهند. در غیر این صورت همین نوجوانان و جوانان ممکن به خاطر خلأ برنامه های فرهنگی، تهدیدی برای شهرستان گردند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکلهای قرآنی خمینی شهر در ادامه از اداره اوقاف و امور خیریه به عنوان یکی از ارگانهای مالی شهرستان یاد کرد که می تواند بخشی از مشکلات مالی مراکز قرآنی را تأمین کند.

موسوی زاده در ادامه از سپردن مدیریت تنها سینمای شهرستان به شهر اصفهان انتقاد کرد و خواستار واگذاری این مدیریت  به مراکز فرهنگی خود شهرستان خمینی شهر شد.

شایان ذکر است که در این جلسه فرماندار شهرستان خمینی شهر ضمن استقبال از برنامه های اتحادیه تشکلهای قرآنی اعلام کرد: کمکهای مورد نیاز این اتحادیه را پیگیری می نماید.

گفتنی است اتحادیه تشکلهای قرآنی خمینی شهر در تاریخ 30/8/1388 تشکیل شد و هم اکنون بیش از 40 مرکز قرآنی در این اتحادیه عضو هستند که این تعداد در سراسر کشور کم نظیر است.