مردم از مسؤولان دو چیز می خواهند؛ جبران ضعف مدیریت و ضعف نظارت

ارسال در اخلاق و اندیشه

درخواست مردم از مسئولان کشور برای جبران ضعف مدیریت و نظارت مهمترین مطلبی بود که در آخرین نماز جمعه خمینی شهر در بهمن 1396 بیان شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، آیت الله عباس رحیمی خطاب به مسئولان کشور گفت: آقایان دولت و مجلس و قوه قضائیه! این مردم خوبند و از نظام پشتیبانی کرده و آن را حفظ می کنند. فقط دو چیز می خواهند: ضعف مدیریت و ضعف نظارت را جبران کنید.
خطیب جمعه ضمن تشکر از تمامی اقشار مردم به خاطر شرکت در راهپیمایی 22 بهمن گفت: مردم ارکان نظام اسلامی را دوست دارند که در راهپیمایی شرکت می کنند اما مسئولان خیالشان راحت نشود و فکر کنند دیگر همه مشکلات حل شد. مردم مشکلات دارند. در این 39 سال هم انقلاب خیلی کار کرده است؛ تمام دولت ها هم کار کرده اند چه قبلی ها چه فعلی اما نیاز کشور مافوق اینهاست.
مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با بیان اینکه مشکلات کشور نتیجه ضعف مدیریت و همچنین ضعف نظارت است، گفت: بخشی از مشکلات کشور مدیریتی است. مدیران را نباید فامیلی و سفارشی یا جناحی انتخاب کرد. باید مدیران انقلابی، دلسوز، مؤمن در رأس کارها قرار بگیرند تا با عنایات خداوند مشکلات کشور حل گردد. مدیری که برای شغل نیامده باشد بلکه برای خدمت و باانگیزه آمده باشد.
استاد حوزه و دانشگاه توضیح داد: از اتفاقات تاریخ باید عبرت بگیریم. یکی از این عبرتها سرنگون حکومت شاهنشاهی و پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود. اصلاً سنّت الهیست که طاغوت شکسته شود. طبق آیات قرآن خداوند در کمین ظالمان است.
حاج آقا رحیمی ادامه داد: در سوره فجر خداوند طاغوت شکنی را به خوبی بیان می کند. خداوند ظالمان را رها نکرده بلکه شلاق خشم خود را بر گرده ایشان فرود می آورد و آنها را می شکند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان تصریح کرد: در این طغیان ها انسانهای خوب مشخص می شوند. افرادی که در مقابل این ظلم ها می ایستند و ناامید نمی شوند و برای یاری دین خدا به صحنه می آیند، خدا نیز آنان را یاری می کند و به وقتش کمر طاغوت را می شکند.
امام جمعه شهرمان توضیح داد: مثلا همین انقلاب اسلامی چندین سال کشید و در این سالها امام(ره) زندان رفت، تبعید شد، ظلم و فساد و فحشا افزایش یافت، مردم شکنجه و کشته شدند و... ولی وقتی که مردم ایستادند و خواستند، خداوند به وقتش کمر ظالمان را شکست و اینها عبرت است برای آل سعود و آل خلیفه.