شرکت گسترده مردم در تشییع شهدا یعنی درک درست واقعه کربلا

ارسال در اخلاق و اندیشه

شهدای مدافع حرم و ادامه خط عاشورا از جمله مطالب مهم خطیب جمعه خمینی شهر در نماز جمعه روز هشتم محرم الحرام 1396 بود.به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، آیت الله شیخ عباس رحیمی ضمن گرامیداشت شهدای مدافع حرم و تشکر از ملت سرافراز ایران در تشییع پیکر شهید محمد محمدی و شهید محسن حججی گفت: اینکه مردم در تشییع شهدا سنگ تمام می گذارند نشانه این است که عاشورا و کربلا و شهید این راه را به خوبی درک کرده اند. آفرین بر مردمی که چنین جوانانی تربیت می کنند و اینگونه قدردانی می نمایند از کسی که حسین گونه شهید شد.

نماینده ولی فقیه اظهار داشت: داعشی ها به قصد شکستن روحیه مردم ایران، فیلم ها و عکس های شهادت را پخش می کنند درحالی که مردم با شرکت گسترده در تشییع پیکر شهدا به آنها می فهمانند که ملت ایران با این چیزها دلسرد و شکسته نمی شود بلکه در گرفتن انتقام راسخ تر می شود.

خطیب جمعه تصریح کرد: این خط عاشوراست که تاکنون ملت ایران حفظ کرده و خواهد کرد و همین خط  است که پیروز می شود. امام زمان که ظهور کند همین خط را دنبال می کند و حکومت شیعی تشکیل می دهد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دشمن عجیب دارد روی عاشورا کار می کند، گفت: اخیرا لباس مشکی هایی با نوشته ها و تصاویر و آرم زشت وارد بازار کرده اند؛ مثلا کلمه "حسین" را با حرف "ص" نوشته اند که می شود "حصین" یکی از جلادان واقعه کربلا.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ادامه داد: اینها تهاجم فرهنگیست. حواستان جمع باشد. لباسی که نمی دانید معنی آرم و تصویرش چیست، نپوشید. ممکن است با این کار به جای عزاداری، به امام حسین(ع) تیر بزنی. امید است هر چه بیشتر با فرهنگ صحبح عاشورا آشنا شویم.