محور روضه امام حسین(ع) باید امر به معروف و نهی از منکر باشد

ارسال در اخلاق و اندیشه

فریضه امر به معروف و نهی از منکر، هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس سه مطلب مهمی بود که در آخرین روز تابستان 1396 در مراسم نماز جمعه به آن پرداخته شد..
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا... شیخ عباس رحیمی در خطبه اول به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: جلسات روضه امام حسین(ع) باید اینگونه باشد، جلسات ارشادی باشد. با امر به معروف و نهی از منکر کسب و کارهایمان سامان می گیرد. همه ما مسئولیم.


نماینده ولی فقیه با اشاره به آیه 71 سوره توبه گفت: مؤمنان تک تک بر هم ولایت دارند. چگونه؟ یکی اینکه کسی حق ندارد اعتراض کند که تو چرا به من گفتی چرا؟ طبق این آیه همه ولایت دارند بر دیگران که امر به معروف و نهی از منکر کنند. اگر این فریضه ادا شد، طبق روایات همه واجبات اقامه می گردد.


حاج آقا رحیمی از وضع موجوددر برخی ادارات گله کرد و گفت: متاسفانه دیده شده اگر کارمندی هم انقلابی باشد و امر به معروف و نهی از منکر نماید، سریعا او را به جاهای دوردست منتقل می کنند.
خطیب جمعه امر به معروف و نهی از منکر را بزرگترین فریضه و بزرگترین سیاست اسلام دانست و گفت: این فریضه به نفع مردم است و باید انجام گردد. آتش به اختیار که رهبری گفته، همین فریضه امر به معروف و نهی از منکر است. به معنای دشنام و دعوا و درگیری نیست بلکه نصیحت ملایم است. شما حرفت را بزن چون خداوند حمایت می کند.


استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بزرگترین معروف جمهوری اسلامی است، راه امام حسین(ع) است، باید از آن دفاع کرد. بدترین منکر هم این ستمگران تاریخند، یزیدیان امروزند، آمریکا و اسرائیل فاسق و فاجرند. باید آنها را شناخت.


رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در خطبه دوم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: جنگ ما تمام نشده بلکه چهره اش عوض گردیده است. آن روز نسل جوان ما را به شهادت رساندند و امروز فرزندان ما را با توزیع مواد مخدر، شبکه های اجتماعی، اینترنت، تهاجم و شبیخون فرهنگی می گیرند. جوانان به هوش باشید، معلمان و اساتید وظایفتان را به خوبی انجام دهید.


امام جمعه شهرمان ضمن تبریک سال تحصیلی جدید از اداره آموزش و پرورش درخواست کرد که معاونان و مربیان پرورشی و برنامه های دینی و نماز جماعت مدارس را تقویت نمایند. وی افزود: همه مسئولیم نسل جوان را از این جنگ خانمان سوز حفظ کنیم.