در حساسترین لحظه های سیاسی کشور خطبه های مرحوم هاشمی کشور را آرام می کرد

ارسال در اخلاق و اندیشه

تبیین ابعاد مختلف شخصیت مرحوم آیت ا... اکبر هاشمی رفسنجانی از مهمترین مطالبی بود که در نماز جمعه 24 دی 1395 خمینی شهر مطرح شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا...شیخ عباس رحیمی ضمن تسلیت رحلت آیت ا... هاشمی رفسنجانی، او را سرمایه و حامی انقلاب و ولایت خواند و گفت: این تضعیف رهبریست که مثلاً بگوییم اینان با رهبری مخالفند. مرحوم هاشمی در انتخاب مقام معظم رهبری در 14 خرداد 1368 تأثیرگذار بود. نباید این ستونها را جدا کرد. نباید نسبت به نیروهای خوب و خدمتگزار جفا شود.
استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: در روزهای اخیر جمهوری اسلامی ایران یکی از استوانه های نظام را از دست داد. اگر انقلاب اسلامی را مانند ساختمانی در نظر بگیریم، ستون اصلی و وسطی آن امام راحل(ره) و رهبریست و چهار ستون اطراف آن یکی شهید بهشتی، دیگری شهید مطهری، سومی مرحوم رفسنجانی و چهارمی مقام معظم رهبری امام خامنه ای هستند.
نماینده ولی فقیه ادامه داد: منافقان در سالهای اول انقلاب به هر چهار شخصیت حمله ور شدند. دو ستون اول را توانستند به شهادت برسانند ولی دو ستون دیگر را خدا حفظ کرد و ترورشان نافرجام ماند و تا به امروز نقش خیلی فعالی در نظام اسلامی داشتند.
خطیب جمعه به برخی خدمات مرحوم هاشمی اشاره کرد و گفت: در بحبوحه انقلاب مرحوم رفسنجانی در بُعد سیاسی انقلابیون را ساماندهی و مدیریت می کرد مثلاً دلجویی از خانواده زندانیان. خودش نیز زندان رفت و شکنجه شد؛ حتی کتاب ارزشمند تفسیر راهنما را در زندان نوشت.
حاج آقا رحیمی مرحوم هاشمی را هم اهل بیان هم اهل قلم معرفی کرد و تصریح کرد: در حساسترین لحظه های سیاسی کشور خطبه های وی کشور را آرام می کرد. برای کشتی انقلاب لنگر بود. یک پایش در جنگ بود یک پایش در نماز جمعه، یک پایش مجلس شورای اسلامی. اینها را نباید فراموش کرد.
وی ادامه داد: در مدیریت انقلاب از اول تا آخر حضور داشت. سرپرست وزارت کشور، ریاست مجلس، دو دوره ریاست جمهوری در دوران سخت سازندگی که بعد از جنگ کشور ویران گشته بود و دولت او بدون پول و با سختیهای فراوان کشور را مدیریت کرد و بسیاری از مشکلات را برطرف نمود، ریاست مجلس تشخیص مصلحت نظام و همچنین مجلس خبرگان و خلاصه اینکه مرحوم هاشمی تا پایان عمر کار کرد و تمام عمرش در خدمت کشور و نظام و رهبری بود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان از نظر علمی مرحوم رفسنجانی را فردی فعال، مبتکر، نوآور و خلاق معرفی کرد و گفت: نمونه اش پایه گذاری و تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی بود که امروزه سرمایه عظیمی در کشور محسوب می شود. یا راه اندازی فولاد مبارکه که محصول فکر وی بود که این همه به اقتصاد و اشتغال کشور کمک کرد.
امام جمعه تأکید کرد: آنچه ما می گوییم برای خود اوست کاری به خانواده اش نداریم. مسلماً هر کسی هم کار کند دشمن فراوان دارد؛ عده ای از روی عناد که به تعبیر مقام معظم رهبری در پیام تسلیتشان «خنّاس» هستند. عده ای نیز از روی ناآگاهی که می آمدند موارد جزئی و گاهاً دروغها را عَلَم می کردند.