قضیه فتنه 88 و نهم دی را برای همیشه تجربه کنید

ارسال در اخلاق و اندیشه

سالروز نهم دی، آغاز سال نو میلادی، روز ثبت احوال، سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی از جمله مطالبی بود که امام جمعه خمینی شهر در اولین جمعه زمستان 95 بیان نمود.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا...شیخ عباس رحیمی خطاب به دولتمردان درخواست کرد: قضیه فتنه 88 و نهم دی را برای همیشه تجربه کنید. به سخنان رهبری بیشتر گوش دهید. فقط اسم مقام معظم رهبری را بردن کافی نیست. معظم له چقدر درمورد بی اعتمادی آمریکا سخن گفت؟ درمورد برجام چقدر با شما صحبت کرد؟ حرف او را گوش کنید.
خطیب جمعه ادامه داد: چرا بعد از این همه تخلف و بدعهدی باز هم چراغ سبز نشان می دهید؟ چرا شُل و شعارگونه برخورد می کنید؟ آمریکا دارد توهین می کند و بدعهدی می نماید، باید در عمل قاطعانه برخورد کنید نه در شعار. عزت ملی را حفظ نمایید و محکم بایستید. از ارزشها و دستاوردهای این ملت محکم دفاع کنید.
نماینده ولی فقیه با بیان اینکه نهم دی روزی بود که ملت بصیرت خود را نشان داد و حماسه ای ماندگار ایجاد کرد، گفت: در هر انتخابات یا هر اتفاقی ممکنست دشمن فتنه ایجاد کند زیرا او حضور دارد و کنار نکشیده است. آن چیزی که می تواند این گونه مسائل را خنثی نماید، هوشیاری و بیداری و بصیرت مردم است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هشدار داد: حواسمان را باید جمع کنیم چرا که همیشه دشمن فتنه می سازد. همیشه باید این انقلاب را با چنگ و دندان از دست آنان حفظ نماییم. آن جایی هم که شک کردیم، باید ببینیم علمدار کجاست؟ و آن پرچم ولایت فقیه یعنی مقام معظم رهبریست.
حاج آقا رحیمی ادامه داد: فتنه 88 فتنه ای بود که می خواست انقلاب اسلامی را نابود کند. به فرموده مقام معظم رهبری کسانی را که در فتنه 88 دست داشتند، نباید در امور سیاسی کشور وارد کرد و اگر کسی بکند، به ملت خیانت کرده است.
وی تأکید کرد: مردم مقاومت کنند. دولت مقام باشد. همه باید مقاوم باشند و مطمئن باشند آنچه پیروز خواهد شد، اسلام است و آنچه روسیاه خواهد شد، دشمن و استکبار جهانیست.
استاد حوزه و دانشگاه ضمن تبریک ولادت حضرت عیسی(ع) اظهار امیدواری کرد و گفت: خداوند کمک کند سال نو میلادی برای همه مردم جهان سال خوبی باشد بدون فاجعه و خونریزی و نکبتی که غربیها و مستکبران ایجاد کرده اند. ان شاءا... سر عقل بیایند و حداقل صلحی که معتقدند حضرت مسیح می سازد، ایجاد کنند.
وی با اشاره به روز ثبت احوال گفت: شناسنامه کل ایران و هویت ابرانی به دست این نهاد مقدس است. کار بسیار سختیست که امیدواریم بتوانند به وظیفه شان عمل کنند.
امام جمعه شهرمان با اشاره به هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی در سال 1358 و ضمن تشکر از دست اندرکاران این نهضت گفت: آن زمان یکی از ضعفهایی کشور و بلای جان ملت بیسوادی و کم سوادی بود که با این اقدام مهم حدوداً ریشه کن شد و هنوز هم کارهای خوبی انجام می دهد.