امام حسین (ع) به تمامی نسل ها می فرماید اول نماز

ارسال در اخلاق و اندیشه

توصیه های امام جمعه به نمازگزاران برای برگزاری عزاداری صحیح، عمده مطالب خطبه های نماز جمعه این هفته خمینی شهر را به خود اختصاص داد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، آیت اله رحیمی ضمن تسلیت ایام سوگواری آقا اباعبدا...الحسین(ع) با تاکید بر نماز ظهر عاشورا گفت: روز عاشورا نماز خاصی ندارد بلکه منظور نماز اول وقت است. امام حسین(ع) با اقامه نماز اول وقت در وسط جنگ به تمامی نسل ها می فرماید «اول نماز، دوم عزاداری و اطعام و دیگر کارها».
آیت اله رحیمی ادامه داد: ظهر عاشورا هنگام اذان دسته عزاداری را موقتا تعطیل کنید و چند دقیقه نماز اول وقت را اقامه نمایید سپس به ادامه عزاداری بپردازید.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: قمه زنی یک منکر است. در راستای نهی از منکر، می توانید آن را نهی کنید. معلمان و دبیران می توانند دانش آموزان را نصیحت نمایند و نهی کنند. به آنها کاری نداشته باشید بلکه فقط نصیحت کنید فرزندانتان را، دانش آموزان را، جوانان را. چراکه امروزه دشمن دارد سواستفاده می کند. شما به وظیفه ات عمل کن. نمی خواهد دعوا کنی. مستند بحث کن.
نماینده ولی فقیه گفت: اجباری نیست فقط تاسوعا و عاشورا خون اهدا کنیم که صف های طولانی ایجاد گردد و مسوولان مربوطه نتوانند پاسخگو باشند بلکه در طول ماه محرم و صفر و حتی ماه های دیگر نیز می توان به خاطر امام حسین(ع) خون اهدا کرد و جان دیگری را نجات داد.
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان توصیه کرد: این ایام در خیابان گوسفند ذبح نکنید چون هم از لحاظ شرعی نجاست به وجود می آید هم از لحاظ بهداشتی آلودگی به بار می آورد. دامپزشکی نیز توصیه کرده اطلاع دهید تا پزشک مخصوص بیاید و بعد از معاینه دام و تایید دامپزشک، گوسفند را ذبح کنید.