اداره فرهنگ و ارشاد متصدی پیشگیری از طلاق شد

ارسال در اخلاق و اندیشه

آموزش های حوزه ازدواج و زندگی مشترک باید از سال های آخر دبیرستان آغاز شود. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در نشست اعضای کارگروه اجتماعی که با موضوع طلاق در فرمانداری برگزار شد چند نفر از اعضا معتقد بودند که این دست آموزش ها باید از سال های آخر دبیرستان و در قالب واحدهای درسی به دختران و پسران ارائه شود. نماینده اداره تبلیغات اسلامی با بیان اینکه سال گذشته طرحی تحت عنوان «گفتمان دینی» در دبیرستان ها به اجرا درآمد که طی آن دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه دوم فرصت داشتند هر سوالی که دارند را در برگه مربوطه بنویسند، گفت: سوال اکثر دانش آموزان در زمینه ازدواج و چگونگی انتخاب همسر بود.


خانم محمدی مسوول واحد بهداشت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز در تایید این مطلب گفت: آموزش های فشرده ای که در مدت زمان کمتر از یک ساعت به زوج های آماده ازدواج ارائه می شود به جهت اینکه دقیقا زمانی ارائه می گردد که زوجین دغدغه برگزاری مراسم جشن عقد خود را دارند نمی تواند چندان تاثیرگذار باشد.
رییس ستاد ازدواج آسان اما از گسترده شدن این آموزش ها در خمینی شهر خبر داد و گفت: به همت ستاد ازدواج آسان و با همکاری شبکه بهداشت و درمان این آموزش ها شکل گسترده تری به خود خواهد گرفت. حجت الاسلام اصغری با تاکید بر اینکه یکی از اهداف این ستاد ترویج ازدواج آسان است گفت: پیشگیری از طلاق از طریق کمک به جوانان در امر هم کفویابی از دیگر اهداف این ستاد است.


نماینده بهزیستی نیز در ادامه با تاکید براینکه ازدواج یک «اتفاق» نیست بلکه یک «فرایند» است، بر ارائه آموزش های لازم در این زمینه در مقطع دبیرستان تاکید کرد.
معاون سیاسی فرماندار به عنوان رییس جلسه از اجرای یک طرح ملی برای پیشگیری از طلاق با هدف کاهش 4 درصدی طلاق در هر سال خصوصا در 5 سال اول زندگی خبر داد و گفت: تقویت دفاتر مشاوره، بهبود خدمات آزمایشی پیش از ازدواج، الزام آموزش مهارت های زندگی به زوج های جوان و... از دستورالعمل های این طرح ملی است. راعی در ادامه از تشکیل کمیته طلاق در هر شهرستان نیز خبر داد و افزود: مقرر شده است ریاست این کمیته را در هر شهرستان رییس اداره فرهنگ و ارشاد بر عهده بگیرد و در ادامه از رییس اداره ارشاد خواست تا برنامه های خود را دراینباره اعلام نماید.


موسوی رییس اداره فرهنگ و ارشاد در ادامه گفت: منتظر هستیم تا اداره کل ارشاد در رابطه با چگونگی اداره این کمیته به ما برنامه بدهد.


سخن آخر
در پایان جلسه، راعی با اشاره به اینکه در این نشست باید به مشکلات معلولان نیز پرداخته شود از نماینده بهزیستی خواست تا در این رابطه نیز سخن بگوید. نماینده بهزیستی در ادامه معلولان را به سه گروه «معلولان جسمی»، « معلولان ذهنی» و «بیماران اعصاب و روان» تقسیم کرد و گفت: مشکل اصلی این قشر مناسب سازی معابر است. وی همچنین افزود: هیچ کدام از دستگاه ها قانون اختصاص سه درصد از فرصت های شغلی به معلولان را اجرا نمی کنند.