نهادها و ادارات در فرصت باقیمانده تا کنگره ملی شهدا، وظایفشان را انجام دهند

ارسال در اخلاق و اندیشه

هفته دفاع مقدس، کنگره ملی شهدا، روز آتش نشانی، شروع سرشماری نفوس و مسکن از جمله مطالب مهمی بود که در اولین نماز جمعه فصل پاییز بیان گردید.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا... شیخ عباس رحیمی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس تأکید کرد: در شرایط کنونی باید آرمانهای دفاع مقدس، شهدا و ارزشها برای جوانان تبیین گردد. نباید شهدا فراموش شوند با مراسمات، بزرگداشتها و یادواره هایی که در طول سال برگزار می شود.
خطیب جمعه ادامه داد: اتفاق مهمی که حدود یک ماه دیگر در شهرستان ما اتفاق می افتد برگزاری کنگره ملی سرداران و 2300 شهید این شهرستان است. همه اقشار جامعه باید آمادگی همکاری و حضور داشته باشند تا بانی بشود برای سرافرازی کشور و شهرستان و راهی شود برای ادامه اهداف شهدا. شهرداری و دیگر نهادها و ادارات نیز باید در فرصت باقیمانده وظایفی که بر دوششان است، انجام دهند.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روز آتش نشانی و ایمنی گفت: آتش نشانی از ایثارگران خط مقدم دفع خطر از مردم و ایجاد امنیت است. باید تشکر کرد از تمام کسانی که در این حوزه خدمت می کنند و گاهی برای نجات دیگری جانشان را به خطر می اندازند.
نماینده ولی فقیه با تأکید بر سرشماری نفوس و مسکن و اینکه خودتان به صورت اینترنتی سرشماری را انجام دهید، گفت: آمار روی خیلی از مسائل تأثیر می گذارد؛ روی برنامه ریزی مجلس و دولت، برنامه های اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی. آمار می تواند تأثیر خوبی داشته باشد. در تمامی کشورها هم وجود دارد. دنیا روی آمار می چرخد. هر چه واقعی¬تر باشد، تصمیم¬گیری مسؤولان راحت¬تر می گردد. مثل همیشه همکاری داشته باشید.