تاکید امام جمعه بر خرید لوازم التحریر ایرانی

ارسال در اخلاق و اندیشه

بازگشایی مدارس، هفته دفاع مقدس و عید غدیر از جمله موضوعاتی بود که در نماز جمعه این هفته خمینی شهر مطرح گردید.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا... شیخ عباس رحیمی با اشاره به بازگشایی مدارس از اولیای دانش آموزان درخواست کرد: لوازم التحریر ایرانی بخرید از مداد پاک کن گرفته تا دفاتر با طرح ایرانی و کیف. ایرانی بخرید تا چند کارگر از کشور خودمان مشغول کار شوند.
خطیب جمعه گفت: اولیای دانش آموزان در گرفتن سرویس مدارس دقت کنند. ابتدا راننده را بشناسند که مبادا گفتار و رفتارش و موسیقی ای که در سرویس پخش می کند، بدآموزی داشته باشد.
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: یک راننده خوب می تواند یک معلم خوب برای دانش آموز باشد. موسیقی مناسب و تلاوت قرآن پخش کند، در حین رانندگی دانش آموزان را دلسوزانه نصیحت کند. می تواند در همین چند دقیقه بیش از یک معلم مؤثر باشد.
نماینده ولی فقیه با بیان اینکه ما همه مسؤولیم، هشدار داد: متاسفانه در برخی مهدکودکها رقاصی به بچه ها یاد می دهند. ادارات بهزیستی و آموزش و پرورش نظارت کند. اولیا هم نظارت کنند. نظارت وظیفه پدر و مادر است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به شروع هفته دفاع مقدس گفت: باید به نسل جوان این را فهماند که اهداف دشمن از تحمیل جنگ به ما چه بود؟ اینکه ما چه می گفتیم و دشمن چه می خواست؟ ما که دفاع می کردیم، چه ویژگیهایی داشتیم؟ مسأله شهادت و جانبازی را تشریح کنیم. و بالاخره تکلیفمان را با جنگ خطرناکتر فرهنگی یا همان جنگ نرم مشخص کنیم. در هفته دفاع مقدس باید جنگ نرم را بیشتر توضیح داد و تبیین نمود.
حاج آقا رحیمی ضمن تبریک میلاد امام هادی(ع) و پیشاپیش عید غدیر خم گفت: جشنهای عید را منحصر به یک روز و یک شب نکنید. در این جشنها از مناقب علی(ع) بگویید. باید زمینه پیاده شدن غدیر را که همان ظهورست، فراهم کنیم. باید بفهمانیم که جمهوری اسلامی ایران دارد مفهوم غدیر را پیاده می کند و به غدیر تجلّی عملی می دهد. هدف غدیر و رابطه اش با ولایت فقیه و جمهوری اسلامی مطرح گردد.
وی ادامه داد: هر چه برای تبیین غدیر در جلسات برای جوانان کار کنید، قطعاً ثواب آن روز را دارید. باید مفهوم و جایگاه غدیر نه فقط تاریخچه برای جوانان در طول سال در هر جلسه و مراسم و کلاسی توضیح داده شود. موضوع امامت و ولایت مسأله روز ماست و دشمن همین را هدف گرفته است.
امام جمعه شهرمان خطاب به سخنران پیش از خطبه ها معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان علیرضا توکلی گفت: دانش آموزان را با نماز جمعه متصل کنید. با تکریم و جایزه یا هر چیز دیگر، هر جمعه چند دانش آموز می توانید به نماز جمعه بیاورید؟ اصلاً بین مدارس مسابقه بگذارید، امتیاز دهید.