همایش «والدین کافی- فرزندان پویا» برگزارشد

ارسال در اخلاق و اندیشه

همایش «والدین کافی- فرزندان پویا» عصر روز سه شنبه نهم شهریور ماه با موضوع فرزند پروری و فعالیت اجتماعی مناسب  در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد. به گزارش خبرنگارفرصت آنلاین در این برنامه که به همت فرمانداری شهرستان خمینی شهر، اداره بهزیستی و پایگاه چتر سبز برگزار شد، روانشناس برنامه خانه و خانواده در صدای اصفهان، به ایراد سخنرانی پرداخت.


دکتر احمد پدرام با بیان اینکه با فرزندان خود چگونه نباشيم، گفت: بعضي روانشناسان اعتقاد دارند که اگر بعضي از پدر و مادرها به تربيت فرزند خود نمي پرداختند فرزندشان بهتر تربيت می شد. وی افزود: خود را به عنوان پدر يا مادري «همه کار دان » يا «همه کار توان » نشان ندهيم. سعي کنيم خود واقعی مان باشيم و محدوديت هايمان را قبول کرده و نشان دهيم.
این کارشناس با بیان تعریفی از اصول تربیت فرزندان گفت: اصول تربیت دارای سه جز است: خودت باید انسان سالمی باشی، رابطه تو با همسرت باید یک رابطه سالم باشد و در رابطه با تربیت اطلاعاتی داشته باشی.

وی راجع به سبک های مختلف تربیتی گفت: در سبک تربیتی اولیه پدر و مادرها آمر هستند و اهل تنبیه. در این سبک تنبیه ها شدید است و پدر و مادر معتقدند تا فرزند تنبیه نشود، تربیت نمی شود. این نوع تربیت تا حدود سی سال پیش در مدارس ما به چشم می خورد. سبک تربیتی دوم سبک آسان گیر یا فرزند سالاری است. دوره ای که پدر و مادرها همه دارایی و توانایی خود را برای فرزندان خود می گذارند که آثار این نوع تربیت نیز در مدارس به چشم می خورد و عوارض  نامطلوب زیادی دارد.

Â