زن ایرانی حجاب را ارزش می داند

ارسال در اخلاق و اندیشه

تجمع مردمی دفاع از حریم خانواده به مناسبت 21 تیر روز ملی حجاب و عفاف با حضور بانوان خمینی شهری در میدان امام خمینی برگزار شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، بانوان با شعارهای «یافاطمه شعار ما / حجاب افتخار ما»، «ای مرد غیرتت کو/ حجاب همسرت کو» و... مسیر میدان 22 بهمن تا میدان امام خمینی (ره) را طی کردند.

IMG 1513a
پس از استقرار تجمع کندگان در میدان امام، همسر یکی از شهدای مدافع حرم با حاضر شدن در جایگاه، متنی با موضوع حجاب و عفاف قرائت کرد. سپس امام جمعه خمینی شهر طی سخنانی زن ایرانی را زن باحجاب خواند و گفت: زن ایرانی واقعی حجاب را دور نمی اندازد بلکه آن را یک ارزش می داند. آیت اله رحیمی در ادامه به بیان مطالبات این تجمع مردمی از مسوولان کشور، استان و شهرستان پرداخت و گفت: نیروی انتظامی باید طرح امنیت اخلاقی را با جدیت پیگیری کرده و از هیچ اتهامی ابا نداشته باشد. قانون عفاف و حجاب که به تصویب رسیده است باید قاطعانه و نه مقطعی به اجرا دربیاید.


وی افزود: از دستگاه قضا نیز تقاضا داریم از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کند. نماینده ولی فقیه با استعماری خواندن پدیده بدحجابی از مسوولان خواست مانع از دسترسی کاربران به فضاهای اجتماعی فاسد بشوند و همچنین مسوولان فرهنگ و ارشاد اجازه انتشار کتاب ها و فیلم های نامناسب را ندهند و از اجرای کنسرت هایی که به اشاعه بی حیایی کمک می کند پیشگیری نمایند.


امام جمعه در ادامه از رسانه ها خصوصا صدا و سیما و همچنین مسوولان دانشگاه ها و مدارس خواست نسبت به حفظ حجاب جدی عمل کنند.

آیت اله رحیمی از هنرمندان نیز خواستار مبارزه با بی حجابی و بی عفافی شد و همچنین از دولت خواست تا زمینه ازدواج آسان را فراهم نماید.
گفتنی است این مراسم با قرائت قطعنامه ای به پایان رسید.